مدیرعامل هلال احمر گیلان:

طرح ملی امداد و نجات تابستان در گیلان اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۷۰ دستگاه خودرو امدادی در ایام تابستان خدمات مورد نیاز را به مردم شریف گیلان و گردشگران ارائه می‌دهند گفت: طرح ملی امداد و نجات تابستان در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مهدی ولی‌پور، اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات تابستان که شامل امداد و نجات جاده‌ای، امداد و نجات کوهستان و امداد و نجات دریایی می‌شود در ۲۵ پایگاه ثابت و سیار و پست موقت امداد و نجات در ایام تابستان به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: در طرح امداد و نجات تابستان، ۲۰۰ نفر از همکاران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان فعال هستند و یک تیم واکنش سریع  در مرکز استان  مستقر است و آماده  ارائه خدمت است.

وی با اشاره به اینکه تیم واکنش سریع آموزش دیده و تجهیز شدند تا در سریع‌ترین زمان ممکن در حوادث حضور یابند خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر گیلان مستقر در فرودگاه رشت آماده ارائه خدمت است.

ولی پور با بیان اینکه ۷۰ دستگاه خودرو امدادی شامل  آمبولانس و خودروهای کمک‌دار و پشتیبان و قایق نجات غریق در ایام تابستان خدمات مورد نیاز را به مردم شریف گیلان و گردشگران ارائه می‌دهند گفت: شماره ندای امداد ۱۱۲ که حتی با گوشی بدون سیم کارت هم امکان برقراری تماس دارد ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم در حیطه حوادث و سوانح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه در ایام تابستان حوزه‌های امداد و نجات، جوانان و آموزش با ظرفیت بیشتری به فعالیت می‌پردازند افزود: در حوزه آموزش‌های تخصصی در طول دو ماه آتی ۱۰ دوره آموزش تخصصی فشرده جهت افزایش سطح کیفی و کمی امدادگران و نجاتگران گیلان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان در طرح همای رحمت افزون بر یک هزار و ۷۰۰ سبد غذایی و حمایتی در بین محرومان تقسیم شد گفت: مرحله پنجم و ششم طرح خادم “خانواده آماده در مخاطرات” در طی تابستان در گیلان اجرا می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه از ارکان اساسی کاهش آسیب‌ها در سوانح و حوادث، آموزش عموم مردم است افزود: مردم باید با حوادث و نحوه مقابله با آنها آشنا شوند تا بتوانند نقش موثری در امداد و نجات هموطنان خود ایفا کنند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در طرح خادم، امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان ماهی یکبار به درب منازل رفته و نکاتی کاربردی و اساسی در زمینه چگونگی مواجهه با حوادث را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح “شوق رویش” در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر از هفته آینده در گیلان آغاز می‌شود افزود: در راستای حفظ، نگهداری و آموزش  جوانان فعال، حضور ۲ تا ۳ هزار نفر از جوانان در این برنامه‌های آموزشی، اردویی و مسابقات امدادی تخمین زده می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه ۸۱ خانه هلال در استان گیلان در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود گفت: خانه‌های هلال با هدف جذب و آموزش عموم مردم محلات در شهرها و روستاها فعال می‌شوند تا در ساعات اولیه بروز حوادث تا رسیدن گروه‌های امدادی بتوانند خدمات مفیدی در سوانح ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: با تلاش استاندار و نمایندگان گیلان ۵.۵ میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان اختصاص داده شد که ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت مرکز امداد هوایی در چاف لنگرود تامین اعتبار شد و از هفته آینده توسط پیمانکار آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰میلیون تومان از این اعتبارات برای ساخت شعبه جمعیت هلال احمر در شفت اختصاص داده شد گفت: قرار است با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان ساختمانی برای شعبه رضوانشهر جمعیت هلال احمر گیلان خریداری شود.

ولی‌پور با بیان اینکه  میزان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای خرید ۱۴ دستگاه خودرو پشتیبان عملیات و کمک دار برای جمعیت هلال احمر گیلان تخصیص یافته است افزود: در حال بستن قرارداد با ایران خودرو دیزل هستیم تا در پایان سال این خودروها به تیم امدادی استان گیلان اضافه شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از معاینه و واکسیناسیون حجاج گیلانی با همت هلال احمر گیلان خبر داد و گفت: با همکاری کاروان‌های شهرستان‌ها، برای پیشگیری از تردد به مرکز استان، همکاران ما به شهرستان‌ها رفته و به امر معاینه و واکسیناسیون حجاج می‌پردازند و این طرح تا قبل از زمان اعزام حجاج گیلانی ادامه دارد.

Share