حاجی بابایی مطرح کرد:

طرح مقابله با آمریکا مانند شانه کردن موهای ترامپ است | امضا نمی کنیم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: معتقدم این طرح دوفوریتی مقابله با آمریکا، مانند شانه کردن موهای ترامپ است و مشکلی برای رئیس‌جمهور این کشور ایجاد نکرده و وی را ناراحت نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح مقابله ایران با تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: این طرح دو فوریتی در ایام تعطیلات تنظیم شد و نمایندگان نیز از طریق رسانه‌های جمعی در جریان آن قرار گرفتند و در تدوین این طرح با هیچ یک از فراکسیون‌های مجلس رایزنی نشد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات مجلس با فراکسیون امید و ولایت رایزنی در خصوص این طرح صورت نگرفت، تا امروز هم که با شما صحبت می‌کنم تنها یک کپی از این طرح را از طریقی به دست آوردیم و این طرح در اختیار عموم نمایندگان قرار نگرفته است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: معتقدم اگر این طرح دوفوریتی به صورت کامل مصوب و اجرا شود، مانند شانه کردن موهای ترامپ است و مشکلی برای رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد نکرده و او را ناراحت نمی‌کند.

وی افزود: باید طرح مقابله ایران با تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای نوشته شود که مشکلات کشور را حل کند، آمریکا با تمام قدرت وارد شده و تمام ارکان کشور ما از جمله قدرت موشکی نیروهای نظامی ما را زیر سؤال برده است؛ نمی‌توانیم با آمریکا تعارف کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مجلس جایگاه متفاوتی با دولت در این موضوع دارد گفت: این طرح دوفوریتی بیشتر به درد دولت می‌خورد؛ یعنی دولتمردان و دیپلمات‌ها آن را بنویسند اما شأن نمایندگان مجلس نوشتن چنین طرحی نیست زیرا نمی‌تواند مشکلی از کشور حل کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل رئیس مجلس نشست مشترکی را با فراکسیون‌های سیاسی مجلس ترتیب داد تا در خصوص این دو فوریت رایزنی شود، رئیس مجلس باید یک ماه قبل این کار را انجام می داد و با فراکسیون‌های مجلس در این خصوص رایزنی می‌کرد.

وی اظهار داشت: فراکسیون نمایندگان ولایی و فراکسیون امید این طرح را امضا نکردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در صورتی که اصلاحات مورد نظر فراکسیون نمایندگان ولایی در طرح اعمال نشود، ما دیدگاه‌ها و نظرات خود را به مردم اعلام خواهیم داد تا اگر چیزی تصویب شد، مردم به حساب فراکسیون نمایندگان ولایی نگذارند؛ نمی‌خواهیم مانند مصوب هسته‌ای، قانونی را در مجلس به تصویب برسانیم که تا ابد پاسخگوی آن باشیم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: پیشنهادات خود را برای اصلاح طرح به ریاست مجلس ارائه خواهیم داد؛ باید طرحی در تراز مصوبات جدید مجلس سنای آمریکا نوشته شود.

Share