با رأی اعضای شورای شهر تالش:

شهردار تالش برکنار شد | غیبت شهردار در جلسه استیضاح!

شورای شهر تالش در جلسه امروز عصر خود رای به برکناری حسن محمدپور شهردار این شهر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رامین باباپور شکردشت عضو شورای شهر تالش در گفتگو با دیارمیرزا گفت: اعضای شورای شهر در فرایندی قانونی و بر اساس وظایف خود اقدام به تذکر، سوال و در نهایت استیضاح شهردار تالش کرد.

وی اضافه کرد: فرایند این مراحل طبق قانون وظایف و اختیارات شورای شهر انجام شده و اعضای شورا ۶سوال را از حسن محمدپور مطرح کرده بودند که پاسخ وی سوال کنندگان را قانع نکرد.

باباپور از غیبت شهردار در جلسه استیضاح خبر داد و گفت: عدم حضور وی به منزله استنکاف محسوب میشود که با رای اکثریت محمدپور وی عزل میشود.

باباپور در تشریح روند جلسه استیضاح گف:  اعضای اصلی شورا ۹نفر هستند که یکی از اعضا غیبت داشت و جلسه با ۸نفر آغاز بکار کرد. و در نهایت جلسه استیضاح برقرار و برکناری شهردار با ۷ رای موافق و ۱ رای مخالف به تصویب رسید.

وی از تعیین سید معصوم موسوی به عنوان سرپرست شهرادی تالش سخن گفت که انتخاب وی نیز با همین تعداد رای انجام شد.

عضو شورای شهر مخالفت هییت تطبییق را با مصوبه شورای شهر بی مورد خواند و گفت: تمام فرایند با توجه به قانون انجام شده و ۳مورد اشکال ذکر شده در هییت تطبیق موضوعیت ندارد.

وی همچنین از نامه سازمان بازرسی استان گیلان در مورد عملکرد حسن محمدپور شهردار تالش سخن گفت که محور سوالات اعضای شورا نیز بوده است.

باباپور در پایان گفت:  قانون برای همه فصل الخطاب است و محمدپور میتواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

Share