محمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

شاخص‌های تملک دارایی سرمایه‌ای متناسب با شاخص محرومیت و جمعیت توزیع می‌‌شود

دومین جلسه شورای برنامه و توسعه استان در سال ۹۶ به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان استان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو در سالن شهید انصاری استانداری گیلان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این جلسه رئیس سازمان به بیان دستورات جلسه پرداخت و گفت: توزیع اعتبارات هزینه‌ای و ارائه توضیحات کلی توزیع اعتبارات تملک و دارایی محور جلسه امروز است.

کیوان محمّدی به مقایسه بودجه کلان استان بین سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت و گفت: اعتبار هزینه‌ای مصوب ابتدای سال گذشته، بالغ بر‌ ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در پایان سال عملکرد به بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان رسید. اعتبار مصوب سالجاری نیز ۳۷۷.۵ میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به مصوب سال ۱۳۹۵، حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص اعتبارات تملک دارایی نیز گفت: در سال گذشته این اعتبارات ۲۱۷ میلیارد تومان که در سالجاری با رشد ۸۹ درصدی به  ۴۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به جزء ۴۸ ردیف ۵۵۰۰۰۰ ادامه داد: اعتبارات این بخش در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان بود که در سالجاری به ۲۹۱ میلیون تومان ارتقا یافته که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص اعتبارات طرح‌های استانی نیز گفت: این اعتبارات از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته  به ۱۳۳ میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است.

محمّدی با تأکید براینکه تمام تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان براین است حق هیچ سازمانی در توزیع اعتبارات تضیع نشود، در خصوص شاخص‌های توزیع تملک دارایی هم گفت: مطابق با ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، این شاخص‌ها، متناسب با شاخص محرومیت و جمعیت توزیع می‌‌شود. ولی چنانچه مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی، دیدگاه‌ها و پیشنهادی داشته باشند لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: به استناد بند “ب” ماده ۴۴ قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم ‌بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و بند ۱ و ۲ آن نیز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موظف است اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را برحسب فصول و برنامه و دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات تملک دارایی‌های استانی محرومیت‌زدایی، بر اساس شاخص‌هاسی توسعه‌نیافتگی و نقاط توسعه نیافته استان توزیع نماید.

در ادامه مائده هدایتی و محمّدرضا فرهمند از کارکشناسان بودجه سازمان به بیان گرازش نحوه توزیع اعتبارات هزینه‌های و شاخص‌های کلی توزیع اعتبارات تملک دارایی پرداختند و به سوألات برخی مدیران در این خصوص پاسخ دادند.

Share