آیت الله رمضانی در جمع اعضای دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان:

سیاست از دین جدا نیست | حافظ محتوای قانون اساسی شورای نگهبان است | زمینه نقد را فراهم کنیم

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان وجود دین در نظام سیاسی را مهم دانست و افزود: در همه مسائل، دین دغدغه اصلی است و حفظ این آموزها هم برای هر سه قوه ضروری است و چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی باید مدنظر باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بمناسبت ۲۶ تیر، سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع ناظرین امین دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان رشت در حسینه شهدای گمنام رشت سخنرانی کرد.

امام جمعه مسجد هامبورگ در این مراسم گفت: جایگاه علمی و فقهی شورای نگهبان باید در طول سال در مراکز علمی و دانشگاهی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سوالات و شبهاتی در خصوص شورای نگهبان مطرح می شود، افزود: ضرورت دارد جایگاه والای شورای نگهبان در حوزه شرعی و قانونی به روش پرسش و پاسخ تبیین گردد.

آیت الله رمضانی در خصوص ارتباط بین دین با سیاست نیز گفت: چه در بخش محتوایی و چه در بخش اجرایی باید سیاست تابع آموزه های دینی باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی به دنبال القا تفکر جدایی دین و سیاست هستند، افزود: ما معتقدیم دین با سیاست رابطه تنگاتنگی دارد.

وی همچنین ادامه داد: در حکومت پیامبر (ص) در ده سال مدینه، حکومت امیرالمومنین (ع) و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) قطعا و یقینا سیاست جزو دین است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه در نگاه دینی وظیفه همه رفع مشکل است، گفت: اولین سیاستمدار خود پیغمبر(ص) بود و در زیارت جامعه کبیره، امام جامعه را بعنوان سیاستمدار معرفی می کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان وجود دین در نظام سیاسی را مهم دانست و افزود: در همه مسائل، دین دغدغه اصلی است و حفظ این آموزه‌ها هم برای هر سه قوه ضروری است و چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی باید مدنظر باشد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه حافظ محتوای قانون اساسی شورای نگهبان است، اظهار داشت: اسلامیت و جمهوریت نظام هر دو امانتی برای مسوولان است و باید هردو در کنار همدیگر حفظ بشود.

وی با اشاره به اینکه هرچه حضور مردم در انتخابات افزایش یابد در حقیقت ضریب مقبولیت نظام بالا می رود، گفت: نهاد مقدس شورای نگهبان برای جلوگیری از انحراف جمهوری اسلامی ایران تعبیه شده است.

رمضانی ادامه داد: اگر شورای نگهبان وجود نداشت معلوم نبود جمهوریت و اسلامیت نظام به چه مرحله ای می رسید زیرا شورای نگهبان مسوولیت صیانت نظام از هر انحرافی در اسلامیت و جمهوریت نظام بر عهده دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما شیعیان باید نماینده رفتار و گفتار نهج البلاغه باشیم، اظهار داشت: آنهایی که برای مجلس انتخاب می شوند باید ملتزم به اسلامیت و قانون اساسی باشند.

وی با انتقاد از ثبت نام های زیاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه در مرحله ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری رخ میدهد، مناسب نیست و باید برخی که اساسا هیچگونه شرایطی برای ریاست جمهوری ندارند اصلا ثبت نام نشوند که این موضوع نیازمند اصلاح آئین نامه های اجرایی انتخابات است.

به گزارش دیارمیرزا آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نسبت به رای مردم نگاه دقیقی برای بقا نظام داشتند، افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به حفظ آرای مردم به عنوان امانت تاکید مکرر داشته اند.

وی با بیان اینکه کسانیکه میخواهند تئوری انقلاب اسلامی را در جهان عرضه کنند در خط مقدم دفاع از انقلاب هستند، اظهار کرد: امروزه نظام اسلامی به لحاظ اقتدار سیاسی، نظامی و علمی و فرهنگی روز به روز در حال رشد است.

رمضانی ادامه داد: توقع و مطالبات ما زیاد است و آسیبهایی از جمله در حوزه بیکاری و بانکداری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد تا در مسیر تشکیل تمدن اسلامی قدم های بلندتری برداریم.

وی با بیان اینکه هرکس در هر جایگاهی که انتخاب میشود باید تابع قانون باشد، اظهار کرد: مردم باید همیشه مسوولان را رصد کنند و نقد عالمانه را به دور از توهین بیان کنند.

آیت الله رمضانی در پایان با اشاره به اینکه هرجا حرکت هست اشکالاتی هم ممکن است به وجود بیاید، گفت: تصور نکنیم کاری که انجام دادیم، بهترین کار است و بهتر از آن نمی شود انجام داد لذا باید اجازه داد در بخش اجرایی، تقنینی و قضائی فضای نقد عالمانه باز باشد و حتی خودمان زمینه نقد را فراهم کنیم.

Share