چراغی مطرح کرد:

ساخت‌وسازهای حوزه سواحل ساماندهی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک گفت: ساخت‌وسازهای حوزه سواحل ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین چراغی ظهر امروز در بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرزی شورای امنیت کشور اظهار کرد: هدف از تشکیل این کارگروه این است که به یک اجماع کلی در بین تمام سازمان‌ها و نهادهای متولی ساماندهی سواحل برسیم.

وی افزود: حفظ حقوق بیت‌المال و همچنین ساماندهی ساخت‌وسازهایی که در حوزه سواحل استان برای رسیدن به یک هم‌افزایی با تمام سازمان‌ها و ارگان‌های تأثیرگذار از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بابیان اینکه  بر اساس قوانین و مقررات موجود وظایف هرکدام از دستگاه‌های متولی به‌طور مشخص معلوم شود تصریح کرد: با این کار هرکدام از دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود عمل کنند و ما در تلاشیم تا بعدازاین جلسه نقش هر سازمان را تبیین و به آن‌ها ابلاغ کنیم که بر این اساس هرکدام نقش خود را به نحو احسنت انجام دهند.

وی با تأکید بر ساماندهی توسعه ساخت‌وساز مجاز و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت:  اگر ساخت‌وسازهایی خارج از مقررات سازمان بنادر ایجادشده باید مرتفع شده تا از ظرفیت‌های گردشگری  برای استفاده مردم از تالاب بهینه شود.

چراغی با اشاره به اینکه سازمان محیط‌زیست، آب منطقه‌ای، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همچنین مرزبانی می‌تواند در اجرای این قوانین به ما کمک شایانی کنند افزود: سازمان بنادر در طول سال ایمنی آبراه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد ولی برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی مطلوبی هستیم که این‌ها در دستور کار‌ سازمان قرار دارد.

Share