بخشدار دیلمان توضیح میدهد

ریزش دیواره های خاکی جاده ها، مشکل روستاییان دیلمان

ریزش دیواره های خاکی جاده های روستایی و نبود تجهیزات بازگشایی، رفت و آمد روستاییان دیلمان را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ریزش مداوم دیواره های خاکی جاده های روستایی دیلمان و بسته شدن این راه ها از یک سو، و نداشتن ادوات بازگشایی این مسیرها از سوی بخشداری مشکلات روستاییان بخش کوهستانی دیلمان است.

شماری از این روستاییان می گویند: رانش زمین و بسته شدن برخی از این جاده های روستایی بویژه گل آلود شدن این جاده ها هنگام بارندگی از مشکلات مهم این منطقه کوهستانی است که مدام اتفاق می افتد و رفت و آمد را برای ساکنان مشکل می سازد.

به گفته آنان به دلیل رانش دیواره جاده های روستایی در تابستان و توفانی و برفگیر بودن این جاده های در فصل های سرد سال این بخش نیازمند جاده مناسب و امکانات راهداری برای تمام فصول سال است.

بخشدار دیلمان روز دوشنبه در این باره گفت: راه روستایی بن زمین به وفمجان به طول ۲۰ کیلومتر از دو هفته پیش براثر ریزش جاده بسته شده است و رفت آمد اهالی به سختی صورت می گیرد. در مسیر روستای علی وا به تاریک دره، راه روستای آزارستانکی و روستای سیدسرا نیز شاهد ریزش و بسته شدن مسیر و نیازمند وسیله ای برای پاک سازی مسیر هستیم.

حسین یکتا افزود: بخشداری دیلمان به دلیل نداشتن امکانات و ادوات راهداری قادر به بازکردن این راه ها و پاسخگویی مردم و ساکنان این روستاها نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه لودر راهداری برای انجام اینگونه کارها در این بخش مستقر بود که به مرکز استان منتقل شده است و هیچگونه امکانات دیگری برای پاسخگویی به مردم منطقه وجود ندارد.

وی یادآورشد: این بخش کوهستانی در فاصله ۴۵کیلومتری سیاهکل مرکز شهرستان قرار دارد و از طرفی فاصله مرکز بخش دیلمان با دورترین روستا به طول ۵۰کیلومتر با توجه به پراکندگی روستا و خاکی بودن جاده ها نیازمند امکانات بیشتری برای پاسخگویی به مطالبات مردم این روستاها است.

وی تصریح کرد: در بخش دیلمان بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که بیشتر این راه ها خاکی بوده و تعداد کمی از راه های روستایی نیز که آسفالت داشتند با تردد خودروهای سنگین کارخانه سیمان تخریب شده اند.

وی یاد آورشد: فاصله مسیر دهستان پیرکوه با دیلمان ۶۰کیلومتر است که به دلیل جاده های خاکی و پراکندگی روستاها نیازمند دو دستگاه لودر برای تمام فصول سال است.

بخش دیلمان شهرستان سیاهکل واقع در ۴۵کیلومتری شهر سیاهکل با داشتن بیش از ۱۵هزار نفر جمعیت دارای ۱۰۴آبادی و ۷۸روستای بالای ۲۰خانوار است.

Share