معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان:

روستاهای توانمند ساحلی ایجاد می‌کنیم | توسعه روستایی لزوماً بزرگتر شدن روستاها نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: باکمک دهیاری ها روستاهای توانمند ساحلی بامحوریت فعالیتهای گردشگری و تولیدی ایجاد می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد احمدی پور در گردهمایی دهیاران ساحلی گیلان که معاونین فرماندار و بخشداران نیز حضور داشتند با بیان اینکه  این روستاها باید سواحل را به عنوان مبنای اصلی و محور توسعه خود قرار دهند افزود: سال گذشته تنها با موضوع ناجیان غریق این مهم را آغاز کردیم و خوب جواب داد، امسال نیز قصد داریم که توسعه سواحل را در اختیار دهیاری‌ها قرار دهیم و کمک نیز خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش بر این است تا با کمک دهیاران حداقل در ۶۵ نقطه دریایی، روستاهای توانمند ساحلی  ایجاد کنیم و مطمئناً در یک دوره می توانیم این مهم را به نتیجه رسانیم.

محمد احمدی پور تصریح کرد: نظر این نیست که حتما در سواحل در تمامی نقاط شناگاه ایجاد کنیم زیرا همه مردم که برای شنا به سواحل نمی‌آیند هر چند که آن نیز مهم است و کمک خواهیم کرد تا شناگاه نیز ایجاد شود اما بخش عمده‌ای از گردشگران به سواحل می‌آیند تا از خدمات تفریحی و زیبایی آن استفاده کنند و این خدمات می‌تواند قایق سواری، جهت اسکی و اماکن پذیرایی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به واگذاری اداره امور سواحل به دهیاران توانمند خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از منابع مختلف، سواحل را به مناطق گردشگری و ارائه خدمات تفریحی و فعالیتهای تولیدی همانند پرورش ماهی در قفس  تبدیل کنیم.

احمدی پور افزود: هر روستایی که برنامه ای برای توسعه اقتصاد دریا محور، آبادانی، عمران و کار در سواحل داشته باشد مطمئناً از همه کمک‌ها و منابع بهره‌مند خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: اگر خود مردم  محور  اصلی فراهم کردن زندگی خوب و توسعه روستاها باشند موفق خواهیم شد.

وی افزود: مباحثی که در این نشست با عنوان کمک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مالی برای توسعه روستاها انجام می گیرد هر چند که کار ارزشمند و خوبی است اما این تمام کار نیست و باید از ظرفیت مردم روستاها و سرمایه های اجتماعی بهره بگیریم.

وی اولین مشخصه در توسعه روستا را داشتن برنامه عنوان کرد و افزود: دهیاران با هماهنگی فرمانداری ها و استانداری و با همراهی شورا و بهره گیری از امکانات باید برنامه‌ های  توسعه روستا را پیش ببرند.

احمدی پور با بیان اینکه انتظار داریم تا شوراها و دهیاران وضع موجود در روستاها را ساماندهی کنند تاکید کرد: مطمئناً یکی از اهداف قانونگذار در ایجاد شوراها و دهیاری ها این است که به مسائل کمی و بویژه کیفی کردن زندگی روستاها دقت داشته باشند.

وی تصریح کرد: دهیار به عنوان متولی اداره روستا و شورا نیز به عنوان مرجع تصمیم‌گیری باید برای کیفی کردن زندگی بویژه توانمند کردن روستاها برنامه داشته باشند.

احمدی پور با بیان اینکه اگر خواستار توسعه و افزایش درآمد فراهم کردن و شرایط بهتر زندگی هستیم لازمه آن بالا بردن کیفیت زندگی است افزود: یک بخش از کیفیت زندگی با افزایش درآمد بالا خواهد رفت و بخش دیگر آن با ارتقاء آموزش و توانمندسازی روستائیان و بهبود زیرساختها صورت می‌‌پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه روستایی لزوماً بزرگتر شدن روستاها نیست افزود: هر چند اگر در نقطه‌ای امکان توسعه وجود داشته باشد باید توسعه یابد اما لزوما یک روستا، دهیار و شورای خوب این نیست که روستا را بزرگتر کند بلکه ارتقاء کیفیت و درآمد زندگی از جمله مباحث اصلی اداره روستاها است.

Share