حضور اعتدالیون، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل در کابینه

رمزگشایی واعظی از ملاقات وزرا با رئیس‌جمهور | کابینه دوازدهم ملی خواهد بود

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: بسیاری از وزرا با آقای روحانی ملاقات کردند، در جمع آنها کسانی هستند که در دولت آینده می مانند و برخی نیز کسانی هستند که ممکن است نمانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره اشاره اصولگرایان به سبد ۱۶ میلیون رأی نامزدهایشان در انتخابات ریاست جمهوری و انتظار آنها برای لحاظ این مسئله هنگام چینش کابینه دولت آینده گفت: برای تعیین اعضای کابینه دولت یازدهم اصل بر اعتدال بود. بر همین اساس آقای روحانی برای همکاری از اصولگرایان معتدل، اعتدالیون و اصلاح طلبان معتدل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آقای روحانی همان سیاست دولت یازدهم را درباره چینش کابینه دولت آینده دنبال می کند، افزود: اصل بر این است که دولت دوازدهم بسیار قوی، هماهنگ و منسجم باشد بنابراین تمام کسانی که هستند و می توانند ملت ایران را نمایندگی کنند در آن دولت حضور خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: البته کابینه جای آن نیست که افراد اختلاف نظرهایشان را آنجا مطرح کنند. هیأت دولت جای هماهنگی برای کار و تلاش است. بنابراین فکر می کنم اصولگرایان معتدل، اعتدالیون و اصلاح طلبان معتدل در کابینه دوازدهم نماینده خواهند داشت.

وی در واکنش به مواضع برخی اصولگرایان که می گویند چون ۳۸ درصد رأی دهندگان به نامزدهای آنها رأی دادند باید همین وزن در کابینه آتی لحاظ شود، گفت: مگر در دولت های گذشته که همین رقابت ها وجود داشت، این کار انجام شد؟

وی ادامه داد: کاری که آقای روحانی در دولت یازدهم کرد آن بود که یک کابینه فراجناحی تشکیل داد و همه کابینه را در اختیار یک حزب و یک گروه قرار نداد. او همین کار را برای دولت دوازدهم انجام می دهد تا انشاءالله الگویی برای آیندگان شود. در مجموع به نظر من آقای روحانی می خواهد کابینه دوازدهم را ملی بچیند.

واعظی درباره برگزاری جلسات رئیس جمهور با برخی وزرا برای همکاری در دولت آینده گفت: آقای روحانی با همه وزرا جلسه می گذارد. جلسه ها نیز مشورتی و برای اخذ پیشنهادها و نقاط قوت و ضعف وزارتخانه ها است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: بسیاری از وزرا با آقای روحانی ملاقات کردند، در جمع آنها کسانی هستند که در دولت آینده می مانند و برخی نیز کسانی هستند که ممکن است نمانند. پس معنی ملاقات این نیست که ملاقات کننده در دولت آینده می ماند یا اینکه نمی ماند.

Share