علیرضا جهانبخش:

دوست دارم در روسیه با هلند روبرو شویم | به احتمال زیاد در آلکمار می‌مانم

هافبک لژیونر فوتبال ایران معتقد است در حال حاضر صحبت درباره مرحله دوم جام جهانی بی ارزش است و باید حداقل تا قرعه کشی صبر کرد. او همچنین می‌گوید که برای فصل جدید پیشنهاداتش را بررسی نکرده و به احتمال زیاد در آلکمار می‌ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، در راه صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، علیرضا جهانبخش سهم به سزایی در هشت دیدار گذشته ایران داشت و توانست در نخستین بازی این تیم در تهران مقابل قطر یکی از دو گل شاگردان کارلوس کی‌روش را به ثمر برساند. او در ادامه‌ مسابقات هم هر زمانی که از مصدومیت فاصله داشت به صورت ثابت برای ایران به میدان رفت اما در آخرین دیدار مقابل ازبکستان مصدومیت بد موقعی او را در اوایل بازی گرفتار کرد و مجبور شد از روی نیمکت بازی را تماشا کند. جهانبخش با حضور در جام جهانی روسیه در ۲۳ سالگی، دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

او در تیم باشگاهی خود با وجود شروع  متزلزل به دلیل مشکلات خانوادگی که ناشی از عمل جراحی تومور مادرش بود، توانست در ادامه فصل مجدد به فرم ایده‌آل خود باز گردد و با ثبت ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش شود و همچنین مانند فصل گذشته از بهترین لژیونرهای ایران باشد.

جهانبخش که پس از بازی با ازبکستان در مرخصی به سر می‌برد اخیرا از مشهد و زیارت امام رضا (ع) بازگشته و آماده رفتن به هلند می‌شود. او در گفت‌وگویی درباره وضعیت اهدافش و حضور در جام جهانی صحبت کرد:

* آخرین روزهای مرخصی‌ات را تجربه می‌کنی.

بعد از بازی با ازبکستان سه هفته‌ مرخصی داشتم و سعی کردم به دور از هیاهو در اخبار نقل‌ و انتقالات در کنار خانواده‌ به استراحت بپردازم. دوران خوبی بود و آمادگی لازم برای بازگشت به هلند را به دست آورده‌ام و می‌توانم یک فصل جدید را شروع کنم.

* در این چند روز اخباری مبنی بر وجود پیشنهاد از چند تیم مختلف شنیده شد.

فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است و تمریناتم را با آلکمار شروع می‌کنم.

* فصل را با صعود به جام جهانی به پایان رساندی و یک اتفاق خوب برای تو رقم خورد. فکر می‌کردی که در این مقطع زمانی به جام جهانی برویم.

خوشبختانه تیم دومی بودیم که به جام جهانی صعود کردیم. مرحله مقدماتی را بسیار خوب شروع کردیم. از ابتدا هدفمان این بود که گام‌هایمان را محکم برداریم. طرز فکر ما برای صعود به جام جهانی بسیار خوب بود و راحت‌تر از گذشته این کار را انجام دادیم. نباید نادیده بگیریم که کار ما سخت بود. تیم‌های هم گروه ما مانند چین و قطر میلیون‌ها دلار هزینه کردند اما نتوانستند به جام جهانی بروند. بر کسی پوشیده نیست که امکانات ما کمتر از کشورهای دیگر است اما کارلوس کی‌روش از ابتدا گفت‌ که بازی به بازی پیش می‌رویم. تمرکزمان را حفظ کرده‌ایم و موفق شدیم. بازیکنان و مربیان بهترین کار را انجام دادند.

* در حال‌ حاضر همه از صعود به مرحله دوم جام جهانی صحبت می‌کنند. فکر نمی کنی انتظارات بالا رفته است؟

خیلی زود است که در این باره صحبت کنیم. قرعه‌کشی انجام نشده و تنها سه تیم حضور خود را در جام جهانی قطعی کرده‌اند. صحبت راجع‌ به این موضوع بسیار زود و بی‌ارزش است.

* چند روز قبل وزیر ورزش و جوانان گفته بود که مطالبه او از تیم‌ ‌ملی، صعود به مرحله دوم است. از طرفی کی‌روش هم بارها گفته است که هدفش صعود به مرحله دوم جام جهانی است.

این که وزیر ورزش و کارلوس کی‌روش درباره صعود به مرحله دوم جام جهانی صحبت می‌کنند، به خاطر اهدافی است که تیم‌ ‌ملی دارد. اگر به مرحله بعد صعود کنیم کار بزرگی را انجام داده‌ایم. در دوره گذشته تمام هدف فوتبال ما صعود به جام جهانی بود. خدا را شکر در حال‌ حاضر بعد از این که به جام جهانی صعود کردیم هنوز دو بازی دیگر داریم و این بازی‌ها را با قدرت انجام می‌دهیم. صعود همیشگی به جام جهانی کاری است که ژاپن در آسیا انجام داده و دیگر دغدغه‌ای از این بابت ندارند. در این دوره، هدف کادرفنی و بازیکنان صعود به مرحله دوم جام جهانی است و می‌خواهیم این کار را عملی کنیم. این مستلزم حمایت همه جانبه از تیم‌ ‌ملی فوتبال است تا بهترین اردوها و بازی‌ها را پیش از شروع جام داشته باشیم.

* هر بازیکنی دوست دارد در جام جهانی با تیم مورد علاقه‌اش روبه‌رو شود. دوست داری با چه تیمی در این تورنمنت هم گروه شویم؟

من در مصاحبه‌های قبلی هم گفته‌ام که اهل پیش‌بینی کردن نیستم و این کار را دوست ندارم اما اگر به علایقم توجه کنم، دوست دارم با هلند دیدار کنیم. البته این به شرطی است که هلند مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. جدال جالبی با این تیم می‌توانیم داشته باشیم. هلند تیم بزرگی است. به‌ هر حال دوست دارم با تیمی روبه‌رو شویم که مردم از بازی با آن  کشور لذت ببرند. این موضوع از همه چیز مهم‌تر است و در دوره گذشته بازی با آرژانتین بسیار جذاب بود.

* در ۲۴ سالگی می‌توانی دومین جام جهانی را تجربه کنی و در سال‌های آینده از حیث حضور در این مسابقات به یک رکوردار تبدیل شوی.

راستش من اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنم. هر زمانی که به تیم‌ ‌ملی دعوت می‌شوم به این فکر می‌کنم که به گونه‌ای بازی کنم تا بار دیگر در اردوهای تیم‌ ‌ملی حاضر شوم. تمام تلاشم بر این است که بهترین عملکرد را داشته باشم. خوشبختانه من در سن خوبی راهی جام جهانی شدم. تلاش می‌کنم که سال آینده در ترکیب تیم‌ ‌ملی جای داشته باشم. ان‌شاء‌الله این روند خوب ادامه‌ داشته باشد.

* دو بازی باقی‌ مانده و کره جنوبی و ازبکستان خیلی سخت به دنبال صعود هستند. کدام تیم بعد از ایران به جام جهانی می‌رود؟

فکر می‌کنم که کره جنوبی این کار را انجام می‌دهد.

* بازی بعدی ایران هم مقابل کره جنوبی است.

درست است. ان‌شاء‌الله این تیم را در سئول شکست می‌دهیم و فکر کنم بازی پایانی ازبکستان و کره جنوبی با همدیگر است و ازبکستان هم میزبان این بازی است. آن بازی یک فینال است.

* در این مدت پیشنهادی هم از تیم‌های بزرگ و کوچک به دستت رسیده که بخواهی درباره آن فکر کنی؟

راستش را بخواهید حتی به این موضوع فکر نکرده‌ام. تمام هدفم استراحت بود و زمانی که به هلند باز گردم این موضوع را بررسی می‌کنم. احتمال این که از آلکمار جدا شوم بسیار کم است.

* هدفت تا شروع جام جهانی چیست؟

ما فصل قبل لیگ اروپا را از دست دادیم. هدف اصلی‌ام در این فصل این است که تمام تمرکزم را روی لیگ بگذارم و به یک جایگاه خوب برسیم. متاسفانه در فصل قبل در جام حذفی هم در مرحله فینال شکست خوردیم و می‌خواهیم در این فصل جبران کنیم.

Share