استاندار گیلان:

دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای بهبود صادرات گل و گیاه همت کنند

استاندار گیلان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: وضعیت گیلان در بحث تولید و صادرات گل و گیاه مطلوب نیست و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی همت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد بر ضرورت پیگیری مشکلات گلخانه داران تأکید کرد و افزود : مشکلات این تولیدکنندگان باید به جد و در قالب بازدید و برگزاری جلسات اجرایی دنبال شود.

وی خواستارتلاش بیشتر در بخش گل و گیاه شد و افزود: فرصت کار بسیاری در این بخش وجود دارد.

نجفی با ابراز نارضایتی از شرایط فعلی بخش گل و گیاه استان با توجه به توانمندی های موجود اظهار داشت: دستگاههای ذیربط  باید شرایط لازم را برای تولید و صادرات گل و گیاه در استان فراهم شود.

استاندار گیلان افزود: در این زمینه می توان از فرصت حضور کشورهای حاشیه دریای خزر ،  کشورهای روسیه و اوکراین در جهت توسعه مبادلات بهره گیریم.

وی با یادآوری برگزاری نمایشگاه توانمندی های گیلان در کشور اوکراین در سال ۷۵ اظهار داشت : باید این فرصت دوباره احیا شود زیرا اوکراین علاقه‌مند است با گیلان و ایران ارتباط برقرار کند.

استاندار گیلان از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعریف ۲ آشیانه هواپیما در رشت خبر داد و افزود: گیلان از جمله استان‌های نادر در کشور به شمار می رود که متأسفانه آشیانه هواپیما در آن تعریف نشده است تا آغاز پرواز در صبح از رشت صورت پذیرد.

وی بر ضرورت تقویت پروازها و شکل گیری پروازهای خارجی تأکید کرد و افزود: باید از فرصت توسعه روابط خارجی در جهت شکوفایی استان بهره گیریم.

نجفی با بیان اینکه ظرفیت بندری خوبی در استان در حال فراهم شدن است افزود: این مزیت منجر به توسعه روابط خارجی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توسعه پایدار با حضور بخش خصوصی محقق خواهد شد افزود : با ورود بخش خصوصی و حضور قوی اصناف و اتاق بازرگانی توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی بر ضرورت برگزاری منظم این شورا به صورت ماهیانه تاکید کرد و افزود : باید مصوبات این شورا اجرایی و موانع احصا تا مشکلات آن برطرف گردد.

در این جلسه مباحثی همچون آیین نامه نحوه بازدید دستگاههای اجرایی از واحدهای تولیدی و شیوه نامه ارزیابی کیفی مناقصه گران مطرح و مشکلات مطروحه از سوی بخش خصوصی در مباحث فوق مورد رسیدگی قرار گرفت.

Share