معاون استاندار گیلان

دستگاه های اجرایی از فرصت تمدید سال مالی ۹۵ به خوبی استفاده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: دستگاه های اجرایی از فرصت تمدید سال مالی ۹۵ برای افزایش پیشرفت پروژه های عمرانی به خوبی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور گفت: استاندار گیلان در شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس برگزار شد تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی سال ۹۵ را از دکتر لاریجانی خواسته بود که خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مجلس این طرح تصویب شد.

وی افزود: با این مصوبه دستگاه‌های اجرایی تا شهریور فرصت دارند اعتبارات و اسناد خزانه ای که در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ ابلاغ شد را با فرصت و دقت بالا هزینه نمایند و از برگشت احتمالی اعتبارات  اجرایی جلوگیری بعمل می‌آید.

حجت شعبانپور با اشاره به تصویب ادامه‌ی ساخت سدشفارود در هیئت دولت که از پیشنهادات مطرح شده استاندار گیلان در شورای اداری درحضور معاون اول رئیس جمهور بود گفت: تمدید مالی سال ۹۶ و حل مشکل زیست محیطی ساخت سد شفارود می تواند از دستاوردهای دو سفر مهم معاون اول رئیس جمهوری و رئیس مجلس به گیلان هم باشد.

وی گفت: خوشبختانه فضای کار وتلاش در گیلان مهیا است و باید از این فرصت به خوبی برای توسعه زیرساختهای استان بهره بگیریم.

گفتنی است نمایندگان در نشست علنی (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی سال ۹۵  کل کشور با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس این گزارش همچنین نمایندگان جزئیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی سال ۹۵ کل کشور را با ۱۶۳ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

در ماده واحده طرح مذکور آمده است: مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال ۹۵  کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار (اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریورماه ۹۶ تمدید می گردد. مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه سال ۹۶ به خزانه داری کل کشور واریز می شود. مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهرماه ۹۶ تعیین می شود.

ب- استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی در کلیه مصارف مربوط به طرح ها و پروژه های مربوطه از جمله تملک اراضی بلامانع است.

Share