مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی:

دستگاه‌های متولی سواحل را متعلق به همه مردم بدانند

مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه مشارکت مردم ساحل‌نشین در اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار است گفت: دستگاه‌های متولی سواحل را متعلق به همه مردم بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا الله‌یار ظهر امروز در بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرزی شورای امنیت کشور با اشاره به اهمیت تالاب انزلی اظهار کرد: تالاب انزلی تالاب منحصربه‌فردی است که نیازمند رفع مشکلات و موانع آن به‌فوریت است.

وی به برخی از مشکلات تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات تالاب انزلی مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر به دلیل عدم توجه به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی‌هایی است که تالاب به آن دچار شده است.

مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی تصرفات غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تالاب را از دیگر مشکلات مهم تالاب انزلی عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود چنین مشکلاتی باید در سطح ملی به آن پرداخته شود و بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی باید کمیته مدیریت سواحل بنادر و جزایر در هر استان برای ایجاد هماهنگی و اجرای مصوبات تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مناطق سواحل از وظایف کمیته مدیریت سواحل بنادر و جزایر است بیان کرد: با اضافه شدن شورای حفظ حقوق بیت‌المال به کمیته و پس از بررسی و برگزاری جلسات مختلف برای مدیریت یکپارچه سواحل کشور و تسریع در فرایند اجرایی حل مشکلات تصمیم‌گیری شد.

الله‌یار بابیان اینکه با تشکیل این کمیته انتظار می‌رود موانع برخی دستگاه‌ها از طرف دستگاه‌های دیگر رفع شود افزود: برای جلوگیری از موازی کاری و هم‌پوشانی می‌شود جلوگیری شدن امور سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی تسریع نیز مدنظر قرارگرفته تا بتوانیم جلوی مشکلات عدیده‌ای که مردم در ارتباط با تالاب دست‌به‌گریبان هستند را بگیریم.

وی با اشاره به وظایف قانونی هر یک از دستگاه‌های متولی اظهار کرد: برخی از مشکلات به‌راحتی قابل‌حل است ولی برخی دیگر نیازمند اصلاح قوانین است که باد پیگیری شود.

مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه رمز موفقیت توسعه پایدار مناطق ساحلی در پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول نوار ساحلی بهره‌برداری بهینه از سواحل در بخش‌های مختلف است تصریح کرد: با مدیریت یکپارچه دستگاه‌های متولی و همکاری نزدیک و تسریع در انجام اقدامات رفع مشکلات می‌توان از مزایای مختلف اقتصادی، تفریحی و گردشگری بهره برد.

وی با اذعان به اینکه مشارکت مردم ساحل‌نشین در اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار است گفت: در بحث تالاب‌ها نیازمند توجه ویژه در مشکلات زیست‌محیطی و تخریب سواحل هستیم تا تمامی مردم از این نعمت الهی استفاده کنند و دستگاه‌های متولی سواحل را متعلق به همه مردم بدانند.

Share