در جریان بررسی موافقت یا رد سه فوریت طرح توقف قرارداد نفتی

درگیری لفظی در صحن علنی مجلس| ذوالنور به کواکبیان: احمقیت خود را ثابت کردی

در جریان بررسی موافقت یا رد سه فوریت طرح توقف قرارداد نفتی، بین نمایندگان مجلس درگیری لفظی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، در هنگام بررسی موافقت یا رد سه فوریت طرح توقف قرارداد نفتی با توتال، مصطفی کواکبیان در مخالفت با سه فوریت طرح توقف قراردادنفتی با توتال در حال صحبت بود، اعلام کرد: هنگامی که من امضاهای این طرح را دیدم فکر کردم فراکسیون روحانیت این طرح را داده است. امضای هشت الی نه روحانی پای این طرح بود. گویا روحانیون در زمینه نفتی هم تخصص پیدا کرده‌اند.

در این هنگام حجج‌اسلام ذوالنور، موسوی لارگانی، سالک و احد آزادی خواه خواهان تذکر شدند. ذوالنور نیز به سمت صندلی رییس مجلس که علی مطهری  بر آن نشسته بود، رفت و کواکبیان همچنان به صحبت‌های خود ادامه می‌داد.

ذوالنور بعد به سمت صندلی کواکبیان رفت و فریاد زد احمقیت خود را ثابت کردی. که کواکبیان در جواب پشت میکروفون گفت: اگر قرار بر توهین باشد من هم توهین کردن بلدم هستم.

با متشنج شدن صحن، برخی دیگر از روحانیون مجلس نیز به سمت صندلی کواکبیان رفتند. تابش و حسین‌زاده برای جلوگیری از درگیری فیزیکی به سمت صندلی کواکبیان رفتند. از طرف دیگر کریمی‌قدوسی نیز به سمت صندلی کواکبیان آمد که در این حین دکمه پیراهن تابش کنده شد. هنگام  دور کردن کریمی قدوسی از صندلی کواکبیان، او خطاب به عارف گفت که فقط آنجا نشسته‌‌ای و هیچ کنترلی نداری.

سرانجام پس از تذکر ذوالنور و اعتراض او به توهین کواکبیان به روحانیت، علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: منظور آقای کواکبیان این بود که تمام امضا کنندگان از اعضای کمیسیون انرژی نیستند.

کواکبیان گفت من قصد توهین نداشتم و حتی گفتم آقای مازنی مخالف این طرح است تا این شائبه پیش نیاید که قشر روحانی مخالف این قرار داد است.

«طرح توقف قرارداد با شرکت توتال» از دستور کار مجلس خارج شد

این طرح دارای ۲۳ امضا بود که پس از اظهارات مخالفان و موافقان فوریت طرح مذکور که به «طرح توقف قرارداد با شرکت توتال» نیز شهرت دارد، تعدادی از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند و طبق اعلام محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس، تعداد امضاها به کمتر از ۱۵ امضا رسید و بدین ترتیب دیگر این طرح از دستور کار خانه ملت خارج شد و در نتیجه رأی‌گیری هم برای فوریت این طرح انجام نشد.

Share