کوچکی‌نژاد در جلسه شورای اداری:

درآمد سالانه گیلان بسیار پایین است | شهرک فن‌آوری در استان تأسیس شود

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مناطق دریایی استان گیلان به حیات خلوت نورچشمی‌های دولت تبدیل ‌شده و نباید در تفرجگاه‌ها و سواحل این استان فقط به روی نورچشمی‌ها باز باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری ضمن قدردانی از آیت‌الله قربانی مبنی بر اینکه به بخشی از مطالبات مردم توجه کرده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم سفر یک عده اندک از کابینه دولت به این استان ثمربخش واقع شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید به همکاری تمام دستگاه‌های فعال استان تصریح کرد: مشکلات بزرگ در گیلان همچنان وجود دارند که برای برطرف کردن این مشکلات نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتر است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در دولت سهم بسیار اندکی در هیأت دولت دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم این استان بیشترین رأی خود را به روحانی داده‌اند و انتظار دارند که سهم استان گیلان در کابینه دولت جدید روحانی بیشتر از این مقدار شود.

کوچکی‌نژاد با مخاطب قرار دادن جهانگیری به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: درآمد سالانه استان گیلان نسبت به تهران حتی نسبت به استان‌های هم‌جوار بسیار پایین است که امیدواریم در دولت جدید روحانی توجه ویژه‌ای به استان گیلان به لحاظ اشتغال، درآمد و اقتصاد شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت سنجی استان گیلان نباید همچون دیگر استان‌های کشور باشد، بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌های استان گیلان دیده شود که متأسفانه دولت استان گیلان را در ردیف استان یزد قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار هکتار از زمین‌های مردم استان گیلان به صنوبرکاری تخصیص‌یافته است، اظهار کرد: زمین‌هایی که توسط دولت به تصرف درآمده باید به خود مردم واگذار شود و دولت موظف است امر واگذاری زمین‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بخشی از مناطق دریایی استان گیلان به حیات خلوت نورچشمی‌های دولت تبدیل ‌شده است، اظهار کرد: نباید مناطق آزاد در تصرف بخشی از مسئولین دربیاید و در تفرجگاه‌ها و سواحل این استان فقط به روی آن‌ها باز باشد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید به تصحیح اراضی گیلان افزود: باید دولت به تصحیح اراضی توجه بیشتری داشته باشد این در حالی است که تنها یک‌سوم از زمین‌های گیلان تصحیح اراضی شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم یک واحد شهرک فن‌آوری در استان گیلان تأسیس شود، اظهار کرد: با ایجاد این شهرک در استان سهم گیلان در تولید علم و فناوری با توجه به ظرفیت و استعدادهایی که دارد می‌تواند ثمربخش واقع شود.

 

Share