نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دانشگاه فرهنگیان باید محور جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش باشد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد بر اساس برنامه ششم توسعه باید استخدام‌های آموزش و پرورش عمدتا از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، داود محمدی در واکنش به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی لازم در سال ۹۶، گفت: در حال حاضر هنوز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ وزارت مذکور تعیین تکلیف نشده‌اند از این رو ابتدا باید این افراد وضعیت مشخصی داشته باشند و سپس اقدام به برگزاری آزمون جدید شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تامین نیروی انسانی برای فعالیت در بنده آموزش و پرورش طبق اسناد بالادستی، اظهار کرد: اساسا بر اساس اسناد بالادستی خصوصا برنامه ششم توسعه باید استخدام‌های آموزش و پرورش عمدتا از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه احتمالا طی هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش در راستای بررسی آزمون‌های قدیم و جدید و حتی تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی برگزار خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس حتما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه‌های لازم را به مسئولان ارائه خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در شرایط کنونی باید اقدام به تبیین شرایط در خصوص نیروی انسانی مورد نیاز کند و در این راستا تدابیر خاصی برای تامین نیروی انسانی بیاندیشد تا در سال‌های آینده با مشکل جدی مواجه نشود.

گفتنی است چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشدانشگاه فرهنگیان باید محور جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش باشدور از جمله وزارت آموزش و پرورش روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می‌شود.

Share