وکیل بقایی چه می گوید

حمید بقایی بازداشت شد | جزئیات جدید از بازداشت معاون سابق احمدی نژاد

براساس گزارش برخی رسانه ها، به دنبال حضور امروز حمید بقایی در دادسرا، وی بازداشت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار اخباری مبنی بر بازداشت حمید بقایی وکیل وی این خبر را تایید یا تکذیب نکرد.

حسینی، وکیل حمید بقایی در گفت و گو با ایسنا،درباره صحت بازداشت حمید بقایی از نزدیکان محمود احمدی نژاد گفت که اطلاعی ندارم و این خبر را تایید یا تکذیب نمی کنم.

در همین زمینه کانال تلگرامی دولت بهار وابسته به حامیان احمدی نژاد نوشت:

جناب آقای حمید بقایی با شکایت دولت یازدهم بازداشت می‌شود و در حالی که با توجه به موضوع شکایت هیچ نیازی به بازداشت ایشان نبود ، اما متاسفانه به مدت ۲۲۵ روز آقای بقایی را در زندان در بازداشت نگه داشتند که بخش عمده آن در زندان انفرادی بوده است و سرانجام بدون کیفرخواست و بدون وثیقه و بر اساس دستور یک مقام عالی نظام ، فقط با قید کفالت آزاد شدند.
اکنون قریب یک سال و نیم از آزادی آقای بقایی سپری شده است و امروز به دستور همان بازپرس، نامبرده را با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی، از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند. در آنجا به ایشان گفتند که شما را احضار کرده ایم ولی در بازپرسی حاضر نشده اید. آقای بقایی پاسخ داده اند که این احضاریه به دست بنده نرسیده است. بازپرس گفته است که آدرس شما را پیدا نکردیم. آقای بقایی پاسخ دادند که منزل من همانجایی بوده است که ماموران دستگاه قضایی قبلا آنجا را بازرسی کردند و امروز هم بنده را از همان جا بازداشت کردند. ضمنا بنده دو وکیل و دو کفیل معرفی کرده ام . باید احضاریه را به آنها ابلاغ می کردید.
به هر تقدیر بازپرس پرونده با ادعای اینکه ممکن است ایشان را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند ، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه ای برای آقای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت ایشان داده است.

Share