دستور استاندار برای بررسی علت حادثه و کمک به مردم

حضور معاون استاندار گیلان در محل انفجار محله کسبخ رشت

شعبانپور در این بازدید گفت: استاندار گیلان دستور داد در اسرع وقت، علل این حادثه و میزان خسارت مالی که بر اساس بر آوردهای اولیه موجب صدمه به بیش از ۲۰ خانه شده است ؛ بررسی دقیق و گزارش و کمک های لازم به حادثه دیدگان انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با دستور استاندار گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار رشت و جمعی از مدیران استان از منازل دچار حادثه حریق شده محله کسبخ رشت بازدید کردند.

حجت شعبانپور در این بازدید گفت: استاندار گیلان دستور داد در اسرع وقت، علل این حادثه و میزان خسارت مالی که بر اساس بر آوردهای اولیه موجب صدمه به بیش از ۲۰ خانه شده است ؛ بررسی دقیق و گزارش و کمک های لازم به حادثه دیدگان انجام شود.

وی افزود: در این خصوص امروز کارگروهی در فرمانداری رشت تشکیل شد تا راهکارهای کمک و میزان خسارت مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه کارگروه مذکور علت اصلی حادثه را فردا اعلام خواهد کرد افزود: همچنین به دستور دکتر نجفی اداره کل مدیریت بحران استانداری موظف شده است اقدامات متناسب را برای کمک دولت به آسیب دید گان پیگیری کند.

شعبانپور گفت: البته این منازل مسکونی باید توسط شهرداری رشت بیمه شده باشد و از این طریق نیز میتوان کمکهای لازم را انجام داد.

وی افزود: جهت رفع مشکلات مردم محله کسبخ نیرو های گاز، آب و برق در محل مستقر شدند و اگر موج انفجار گاز موجب خسارت خانه های اطراف این محله نیز شده باشد در پرداخت خسارت لحاظ خواهد شد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: گروه های امداد گر و دستگاه های اجرایی مرتبط نیز از دقایق اولیه حادثه در محل حضور یافتند و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

Share