فرماندار شهرستان رشت در ستاد حوادث تاکید کرد:

حضور مداوم مسئولان و دستگاههای خدمات رسان در کسبخ رشت

ستاد مدیریت بحران شهرستان با محوریت بحث آتش سوزی واحدهای مسکونی منطقه کسبخ رشت ، صبح امروز با حضور دستگاههای اجرایی مربوط و ریاست فرماندار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، ستاد مدیریت بحران شهرستان با محوریت بحث آتش سوزی واحدهای مسکونی منطقه کسبخ رشت ، صبح امروز با حضور دستگاههای اجرایی مربوط و ریاست فرماندار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار رشت بیان داشت: طبق دستور استاندار  گیلان و پیگیری های معاون عمرانی استانداری، جلسه ستاد حوادث شهرستان رشت برگزار شد تا بتوانیم هر چه سریعتر، ضمن برقراری آرامش خاطر مردم، مشکلات آنان را با هم افزایی دستگاهها، ادارت و بیمه هابه انجام رسانیم.

سیروس شفقی افزود: این جلسه به جهت پیگیری های بعدی، مصوباتی را خواهد داشت تا مشکلات حادثه دیدگان برطرف گردد.

فرماندار رشت تاکید کرد: میزان برآورد مالی خسارات و بررسی شعاع صدمه، در اسرع وقت توسط بنیاد مسکن، شهرداری و نظام مهندسی انجام پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بیمه ای شهرداری و اداره گاز  به صورت حقوقی در دستور کار قرار گیرد، اذعان داشت: باید راهکارهایی قانونی جهت کمک به مردم حادثه دیده در نظر گرفته شود.

شفقی افزود: همکاری در جهت رفع خطر بناهای در حال ریزش، یکی دیگر از اقداماتی است که شرکت های خدمات رسان باید در این مهم همکاری لازم را داشته باشند و آوار برداری نیز در اسرع وقت انجام پذیرد.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه تصریح کرد: کمک و نحوه ی اعطای تسهیلات بانکی از طریق بنیاد مسکن به حادثه دیدگان یکی دیگر از اقداماتی است که باید در اسرع وقت پیگیری گردد.

وی حضور مداوم آتش نشانی، هلال احمر و دستگاههای خدمات رسان در محل حادثه را ضروری دانست و اذعان داشت: مردم رشت انسانهایی بسیار شریف و اخلاقی هستند و حضور مسئولان، سازمانها و دستگاههای خدمات رسان برای مردم بسیار ارزشمند است.

Share