مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

حجم قاچاق پوشاک بالغ‌ بر ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه حجم قاچاق پوشاک بالغ‌بر ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود گفت: واردات پوشاک به ایران در سال ۲۰۱۵ به ارزش یک میلیارد دلار بود که بر اساس آمار گمرک ۱۴.۲ میلیون دلار آن به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی یزدانی ظهر امروز در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی پوشاک در کشور اظهار کرد: ۴۴ پروژه امسال برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن‌ها طرح رونق تولید برای صیانت و اشتغال بنگاه‌های کوچک در ۱۰ هزار واحد تولیدی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه توجه به بحث اشتغال دغدغه نظام است گفت: ۱۲۰ هزار شغل باید در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به صادرات ۴۲۳ میلیارد دلاری پوشاک در سال ۲۰۱۳ گفت: واردات پوشاک به ایران در سال ۲۰۱۵ به ارزش یک میلیارد دلار بود که بر اساس آمار گمرک ۱۴.۲ میلیون دلار آن به ثبت رسید، حجم قاچاق پوشاک بالغ‌بر دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

یزدانی با اشاره به اجرای هفت طرح تولیدی پوشاک با کمک بخش خصوصی گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی است که با انجام این طرح برای ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در بخش تولید پوشاک ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران افزود: استان‌های گیلان، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و کرمانشاه از استان‌هایی هستند که ظرفیت و پتانسیل ایجاد کارگاه‌های تولید پوشاک روستایی را دارا هستند.

به گزارش فارس، توافق‌نامه اجرایی طرح توسعه تولید پوشاک‌ در مناطق روستایی با عنوان «همکاری در تأمین مالی و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی مشخص و تشکیل و راه‌اندازی کارگاه‌های روستایی شرکت‌های استان و شرکت پشتیبان در شهر تهران و فروشگاه‌های مربوط آن در مناطق مختلف» ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به امضا درآمد.

Share