امام جمعه آستانه اشرفیه

توسل به‌زور در حجاب نتیجه‌بخش نیست | در مورد تأسیس بنیاد دکتر معین کوتاهی شده

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به مراسم سالروز گرامیداشت دکتر محمد معین در روز گذشته گفت: به نظر می‌رسد در مورد تأسیس بنیاد علمی فرهنگی دکتر معین کوتاهی شده است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستانه‌اشرفیه  با اشاره به در پیش بودن روز ادبیات کودکان و نوجوانان اهمیت تعلیم تربیت انسان در ثلث اول دوران حیات اظهار کرد: در نظام تربیتی صاحب‌نظران این عرصه می‌گویند  اگر عمر انسان را به‌طور طبیعی ۷۵ سال تخمین بزنیم شخصیت و هویت انسان در ثلث اول یعنی تا سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی شکل می‌گیرد که در این ثلث یعنی در سنین هفت و هشت‌سالگی، سرنوشت‌سازترین این دوران است.

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در اسلام گفت: در شهرستان ما مسئولین دلسوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنوز دغدغه فرسودگی  ساختمان این کانون را دارند که همین دلیل همچنان پس از گذشت چند سال متروک مانده و این کانون فعالیت خود را در مکان اجاره‌ای ادامه می‌دهد که برای حل شدن این مشکل  انتظار می‌رود مسئولین شهر ازجمله فرماندار، شهردار و سایر مسئولان ذی‌ربط به این مشکل رسیدگی کنند.

امام‌جمعه  آستانه‌اشرفیه با اشاره به سالروز تعرض رضا پهلوی به اجتماع مردم در مسجد گوهرشاد مشهد و فرارسیدن روز حجاب و عفاف بیان کرد: تجربه تاریخی از دوره رضاخان تا تغییرات سال‌های اخیر و حتی بعد از انقلاب به ما می‌آموزد که تحمیل و توسل به‌زور در امور فرهنگی از جمله در مسائل حجاب و عفاف نتیجه‌بخش نیست و راهی که رضاخان رفت اشتباه بود چون فکر می‌کرد بی‌حجابی به‌عنوان یک مظهری از مظاهر غربی عامل پیشرفت ماست.

وی با تأکید بر بی‌تفاوت بودن در خصوص بی‌حجابی و بدحجابی گفت: به عقیده بنده باید با آدم‌هایی که به‌صورت سازمان‌یافته فاسد یا مفسد بوده و متظاهران بی‌حجاب و بدحجاب برخورد شود تا جلوی انحراف دختران و پسرانمان، بی‌بندوباری و نفوذ روابط ناسالم در خانواده‌هایمان گرفته شود.

ساجدی با اشاره به احترام گذاشتن به مکان‌های مقدس و حفظ شئونات اسلامی در اماکن ویژه خطاب به مسئولان حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف تصریح کرد: سعی شود توجه بیشتری به دلیل قداست محیط حرم در صحن و رواق‌های آن در برخورد با پوشش‌های نامناسب عده‌ای از زائرین شود و برای رفع این مشکل با آموزش  خدام خواهر مواظبت کرده و تذکر داده و با خوش‌رویی تذکر و روشنگری کنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به مراسم سالروز گرامیداشت دکتر محمد معین در روز گذشته گفت: به نظر می‌رسد در مورد تأسیس بنیاد علمی فرهنگی دکتر معین کوتاهی شده و آن اقدامات مؤثری که نیازمند به ثمر رسیدن مصوبه‌ای که مدت دو سال است در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح‌شده کم‌کاری شده است و به نظر می‌رسد بااینکه مدارک موردنیاز برای مسئولین استانی ارسال‌شده  اما از سوی ایشان پیگیری شایسته‌ای انجام‌نشده است.

وی در خصوص قرار داد جدید شرکت فرانسوی توتال در ایران بیان کرد: آنچنان که مسئولین گفتند بخاطر وجود تحریم‌ها روابط فنی و تجاری ماقبل قطع شده بود  اما هم اکنون با رفع تحریم های هسته ای روابط مجددا برقرار شده است که گروهی از منافقین جهت مخدوش کردن این رابطه و تحت فشار قرار دادن مسئولین برای انجام نپذیرفتن این قرار داد چند روز قبل از ورود هیئت فرانسوی اجتماعی انجام دادند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: باعث تعجب است که برخی‌ها  این قرار داد را خیانت  به کشور نام گذاری کرده‌اند و یکی از شخصیت‌های روحانی از تریبون عمومی اعلام کرد که ۷۵ درصد منافع این قرار داد مربوط به طرف فرانسوی  و ۱۵ درصد منافع برای ایران است در حالی که وزیر نفت اعلام کردند که نه، اینان سهمشان ۱۵ درصد است.

ساجدی افزود: ما که از پشت پرده روابط خبر نداریم ولی هر چه هست اگر یک اقدام و قرارداد دولتی این‌همه خلاف منافع ملی است چرا از ناحیه مقامات رسمی پیگیری نمی‌کنید؟ چرا به رهبری معظم اعلام نمی‌کنید؟ زیرا دولت اعلام کرده است که فرآیند این قرار داد با اشراف مقام معظم رهبری انجام پذیرفته است.

وی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران موشکی سپاه و قوه قضایی اشاره کرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با قدردانی از اقدامات نیروی مسلح به‌خصوص سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی مؤثر در نظام اسلامی ماست که هم در جریان دفاع مقدس و هم قبل و بعدازآن منشأ خدمات مؤثر در دوران سازندگی کشور بوده است .

ساجدی با اذعان به اینکه سپاه پاسداران از سرمایه‌های بی‌بدیل نظام و کشور و فرزندان ما هستند بیان کرد: نباید خدای‌نکرده روابط مسئولان کشور با نهادهای انقلابی ازجمله این نهاد مؤثر بهم بخورد و با اشراف و هدایت فرماندهیکل قوا دولت می‌تواند با نیروی مسلح و از جمله سپاه در چهارچوب و رسالت اصلی خودش تعامل داشته باشد.

Share