سخنگوی دولت مطرح کرد:

توسعه استان گیلان هدف دولت است | اجرای طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت خود را متعهد به وعده‌ها می‌داند،‌ گفت: امضای موافقت‌نامه اجرای طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی یک اقدام بسیار مطلوب است که برای نخستین بار در استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه مردم گیلان در ۲۹ اردیبهشت حماسه بزرگی آفریدند اظهار داشت: با توجه به این حماسه هوشمندانه، دولت خود را متهعد به وعده‌ها می‌داند.

وی با بیان اینکه اتمام طرح‌های زیربنایی را یک تعهد بزرگ در دولت عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در ۴ سال عمر دولت دوازدهم تکمیل طرح‌های زیربنایی با جدیدیت بیشتری ‌پیش می‌رود، گفت: در دولت یازدهم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های زیربنایی پرداخت شد و این میزان فراتر از حد مصوب بود.

معاون رئیس جمهور از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه ملی خط‌آهن رشت – قزوین در سال گذشته خبر داد و با تاکید بر اینکه این میزان علاوه بر اعتبارات مصوب بود، افزود: پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی مهم باقی مانده باید به‌طور ویژه پیگیری و بهره برداری شود.

نوبخت با اشاره به اینکه مطالبات مردم باید به‌طور جدی پیگیری و عملی شود و نمایندگان مجلس باید این روند را رصد کنند خاطرنشان کرد: از ۲۸ تیرماه، پرداخت مطالبات و اعتبارات طرح‌های عمرانی آغاز شده و تا پایان این هفته پرداخت مطالبات مذکور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مذکور به صورت نقدی و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌طور اقساط پرداخت می‌شود تصریح کرد: پرداخت مطالبات طرح‌های عمرانی با جدیت انجام شده و ادامه می‌یابد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تکمیل و پرداخت مطالبات طرح‌های زیربنایی استان گیلان با قوت دنبال می‌شود بیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری راه آهن ۱۸۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی پرداخت شد و این پروژه از نظر اعتباری با مشکل مواجه نیست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و ارتقای استان گیلان بدون تکمیل زیرساخت‌ها امکان‌پذیر نیست بیان کرد: رسانه‌ها مدیران و پیمانکاران را به‌دلیل عدم بهره برداری طرح‌ها در زمان مقرر سرزنش نکنند زیرا مشکلات اعتباری در حوزه‌های مختلف گسترده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توسعه استان گیلان یک هدف در دولت محسوب می‌شود بیان کرد: امضای موافقت‌نامه اجرای طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی یک اقدام بسیار مطلوب است که برای نخستین بار در استان گیلان اجرا می‌شود.

Share