رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد:

تلاش ۷۰۷ دقیقه ای آتش نشانان شهر باران جهت اطفای آتش سوزی علفزارها

رمضانی با بیان اینکه این عملیات ها بالغ بر ۷۰۷ دقیقه زمان جهت اطفاء به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به نزدیک بودن این آتش سوزی ها به منازل مسکونی و اماکن تجاری خوشبختانه از سرایت و گسترش بیش از پیش آتش جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک رمضانی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت از ۱۱ مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات از ۸ صبح امروز ۱۲ تیر ۹۶ در نقاط مختلف شهر رشت خبر داد و گفت: در مجموع ۱۲ خودروی اطفایی و آبرسان بهمراه ۳۳ آتش نشان درگیر اطفای این نوع آتش سوزی در نقاط مختلف شهر رشت بودند.

وی با بیان اینکه این عملیات ها بالغ بر ۷۰۷ دقیقه زمان جهت اطفاء به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به نزدیک بودن این آتش سوزی ها به منازل مسکونی و اماکن تجاری خوشبختانه از سرایت و گسترش بیش از پیش آتش جلوگیری شد.

رمضانی با توجه به گرم تر شدن هوا و کاهش رطوبت زمین به شهروندان توصیه کرد: از آتش زدن علفزارها و ضایعات بخصوص در جوار منازل مسکونی جلوگیری کرده تا شاهد خسارات ناشی از سهل انگاری های این چنینی نباشیم.

وی در پایان به دیوارهای عایق کاری شده و خطر سرعت بخشیدن به گسترش آتش اشاره کرد و تاکید داشت: هرس کردن به موقع علفزارها در نزدیکی منازل مسکونی و پیشگیری از تجمع زباله و ضایعات ساختمانی عامل تاثیر گزاری بر کاهش این گونه آتش سوزی ها خواهد بود.

Share