معاون امور عمرانی استانداری گیلان:

تعرفه برق گیلان تبدیل نمی‌شود، مردم صرفه‌جویی کنند

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: تبدیل تعرفه برق گیلان از مناطق گرمسیری ۴ به جزء مناطق گرمسیری ۳ امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور گفت: با وجود وضعیت شبکه و گرمای هوا، از همه مردم تقاضا می‌شود در پیک مصرف برق صرفه‌جویی را در راس امور زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: باید استفاده از وسایل سرمایشی در این روزهای گرم مدیریت شود و درجه کولرها به گونه درست تنظیم شوند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص امکان تغییر تعرفه برق گیلان از مناطق گرمسیری مناطق ۴ به ۳ گفت: در سال ۸۷ با توجه به گرمای هوا توانستیم تعرفه برق گیلان را از حالت معمولی به مناطق گرمسیری ۴ برسانیم، اما تبدیل این تعرفه به مناطق ۳ گرمسیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برای اینکه استانی در کشور ازتعرفه برق مناطق ۳گرمسیری بهره‌مند شود،باید میانگین درجه گرمای هوای آن طی دو ماه به طور میانگین بیش از ۴۰درجه باشد و این درجه هوا در گیلان حاکم نمی شود.

شعبان‌پور با بیان اینکه در سال گذشته سه برف سنگین مواجه بودیم که بیش از ۲۰میلیارد تومان خسارت بر استان وارد شد و شبکه های برق آسیب دیدند، خاطر نشان کرد: در برنامه ۵ساله برق گیلان مقرر شده است تا سال ۱۴۰۰ استان ما از شبکه توزیع برق ایمن برخوردار شود.

وی تصریح کرد: این برنامه ریزی ۵ساله برای تغییر وضعیت شبکه های برق در استان شروع شده است و تاکنون ۳۶۰کیلومتر کار انجام شده است و بنا داریم تا پایان سالجاری هزار کیلومتر کابل خود نگه‌دار را جایگزین کابل های موجود کنیم.

Share