محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف گیلان

تشریح دو سیاست اوقاف کشور | هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است

این مسئول با اشاره به اینکه سازش با دشمن هزینه دارد و هزینه آن خفت و خواری است، گفت: نمونه بارز سازش را در عربستان میتوان دید و با سازش در مقابل امریکا چیزی جز خفت و خواری بدست نیامد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف گیلان گفت: هرگونه توفیقاتی که ما بدست می آوریم از برکات انقلاب اسلامی است(گزارش تصویری)

حجت الاسلام علی محمدی یادآور شد: همه ما مدیون انقلاب و خون شهدا که می توانیم در آرامش کامل به مردم اسلامی ایران خدمت کنیم.

وی با اشاره فرمایشات امام راحل در مورد حفظ نعمت الهی انقلاب اسلامی ایران گفت: ایشان دو عامل را سبب پیروزی انقلاب اسلامی دانستند اولی وحدت و همدلی و دوم توجه به قرآن، عترت و اهل بیت است. همچتین همین دو عامل را برای حفظ دستاوردهای انقلاب تاکید کردند.

محمدی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بارها به مسلمین در مورد پرهیز از تفرقه توصیه شده است، گفت: خداوند می فرمایند باید از اختلاف و نزاع پرهیز کنید که نتیجه آن شکست برای جامعه است و نیز از قدرت و صلابت امت کاسته میشود.

وی افزود: برای رسیدن به وحدت و حفظ اتحاد باید از امامت، ولایت و رهبری پیروری کنیم و سخنانشان را سر لوحه کارها قرار دهیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: همه روسای قوا، دولت مردان، مسوولان، مدیران و همه مردم باید یک حرف بزنند و اتحاد داشته باشند و آن پیروری از مقام ولایت و رهبری است.

 هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است



محمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند همانطور که چالش هزینه دارد سازش هم هزینه دارد، گفت: همیشه در تاریخ دو طیف وجود داشتند طیفی که راحت طلب هستند و اهل مبارزه نیستند و طیف دوم اهل مجاهدت، فداکاری و ایثار و زحمتکش هستند و در مقابل دشمن اهل سازش نیستند و این خط پیامبران، امامان و شهدا است.

وی افزود: هیچ پیامبر و امام را در طول تاریخ دیده نشده است که با دشمن خود سازش کند.

این مسئول با اشاره به اینکه سازش با دشمن هزینه دارد و هزینه آن خفت و خواری است، گفت: نمونه بارز سازش را در عربستان میتوان دید و با سازش در مقابل امریکا چیزی جز خفت و خواری بدست نیامد.

محمدی افزود: در زمان امام حسین(ع) بسیاری به ایشان می‎گفتند که با یزدی بیعت کند و سازش کنند اما ایشان فرمودند سازش کردن با یزید یعنی با ظلم در حق امت سازش کردن و امام حسین در این راه هزینه دادند اما افتخار و الگوی همه مسلمین جهان هستند.

تشریح دو سیاست اوقاف کشور

وی گفت: باید هویت ملی خود را حفظ کنیم و هویت ملی یعنی اسلام، انقلاب و تاریخ است. هر زمان هویت ملی خود را حفظ کردیم بر مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فائق شدیم. در سی و چهارسال از انقلاب ما را مورد تحریم قرار دادند اما این سبب نشد که کشور ما عقب نشینی کند و هر روز به پیروزی های زیادی دست یافته است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه جلسه با تشکر از مدیرانی که در عرصه وقف خدمت کردند، گفت: باید همه ما کمک کنیم تا از این سرمایه ملی که با کمک واقفین و خیرین به وجود آمده است حفظ شود.

محمدی گفت: دو سیاست کلی را سازمان دنبال میکند اول ارتقا بهره‌وری در موقوفات در عرصه های فرهنگی، مدیریتی و اجتماعی است و دوم فعال کردن ادارات شهرستانها در استانها است تا مردم به راحتی دسترسی به اطلاعات در زمینه وقف داشته باشند.

وی در پایان از زحمات شش ساله حجت الاسلام ولی عادلی تقدیر و تشکر کرد و برای حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل جدید اوقاف گیلان ارزوی توفیقات روز افزون نمود.

Share