علیزاده مطرح کرد

تاسیس سایت موزه در هفت دغنان؛ رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاسیس سایت موزه در روستای هفت دغنان را رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و همچنین گردشگری خواند و بر لزوم توجه به ابنیه تاریخی و محوطه های تاریخی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا علیزاده با اشاره به جزئیات طرح سایت موزه در روستای تاریخی هفت دغنان و نقش آن در توسعه گردشگری شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: بررسی و کاوش های باستان شناسی در این منطقه، اصالت شهر تاریخی گسکر را تایید می نماید.

وی به ثبت تاریخی شهر گسکر در فهرست آثار ملی طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود:مساحت این شهر تاریخی ۱۲۰هکتار می باشد که قدمت آن به اوایل دوره اسلامی تا دوره صفویه بر می گردد.

این مسئول تاسیس سایت موزه در روستای هفت دغنان را رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و همچنین گردشگری خواند و بر لزوم توجه به ابنیه تاریخی و محوطه های تاریخی تاکید کرد و گفت: تحقق توسعه پایدار و رشد اقتصادی در گرو بالندگی صنعت گردشگریست.

علیزاده، حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی را یک ضرورت قلمداد کرد و تصریح نمود: با واگذاری مسئولیت و برون سپاری برخی فعالیت ها می توان در جهت معرفی هرچه بهتر میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین شهرستان صومعه سرا را از محورهای پرتردد استان معرفی نمود که خود از پتانسیل بالای تاریخی و معماری برخوردار است، لذا در سایه بارور نمودن ظرفیت های موجود می توان شاهد رشد فزاینده در حوزه اقتصاد و اشتغال این شهرستان بود.

لازم بذکر است که بازدید از مناره بازار، حمام تاریخی و در حال مرمت کسما و چند پروژه گردشگری در شهرستان صومعه سرا از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و همراهان ایشان در روز جاری صورت گرفت.

کیوان محمدی رییس برنامه و بودجه استانداری گیلان نیز در این بازدید با موفق ارزیابی نمودن روند توسعه گردشگری در گیلان و صیانت از میراث فرهنگی، بر لزوم حمایت و اجرای طرح های گردشگری زودبازده تاکید کرد.

وی، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را همسو با گردشگری و نتایج حاصل از تعالی آن خواند و گفت: در استان گیلان نتایج خوبی از اجرای طرح های توسعه محور به ویژه حوزه های عملکردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهود است.

Share