علی آبادی: اگر مشکلی برای تالاب انزلی پیش بیاید قطعاً گریبانگیر مردم خواهد بود

تاثیر کاهش ارتقاع آب دریای خزر را در کاهش پهلو گرفتن کشتی‌ها

علی آبادی با بیان اینکه قبل از هرگونه برخوردهای قانونی فرهنگ سازی با ابزارهای مختلف می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مشکلات ایفاء کند افزود: مردم باید بدانند که اگر مشکلی برای تالاب پیش بیاید قطعاً این موضوع گریبانگیر آنان نیز خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور وزیر کشور و مدیر اجرائی شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور با قدردانی از تلاش‌های مثبت صورت گرفته توسط مدیران استانی به ویژه استاندار گیلان در بخش‌های مختلف علی الخصوص سواحل گفت : در برنامه‌ی سوم توسعه ۲۲ دستگاه متولی بخش سواحل بوده‌اند و متأسفانه یک دستگاه متمرکز متولی این بخش نبود تا به صورت جامعه ساماندهی بخش سواحل را انجام دهد.

دکتر مهدی حسن عباسی طرح یکپارچه مدیریت مناطق ساحلی را در راستای اجرای منسجم مدیریت سواحل عنوان کرد و افزود: نظارت بر اجرای هرگونه اقدام در سواحل کشور به صورت متمرکز که به استان‌ها نیز ابلاغ شده بود یکی از اهداف اساسی این طرح بشمار می‌رود.
وی به بازبینی طرح مذکور اشاره کرد و افزود : طرح جدیدی تحت عنوان طرح تدقیق به صورت استانی هرگونه اقدام عمرانی، گردشگری و شیلاتی در حوزه‌ی سواحل را تعریف می‌کند تا از هرگونه اقدام خارج از این طرح توسط دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کند.

مشاور وزیر کشور و مدیر اجرائی شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی سواحل را از اهداف دیگر این طرح عنوان و خاطر نشان کرد : بهره‌مندی مردم از مواهب طبیعی ساحل بدون هرگونه مشکل از اهداف دیگر این طرح است.

وی برگزاری این کارگروه را در قالب کار ویژه‌ای شورای امنیت کشور عنوان کرد و افزود : مسائل و مشکلات ابتدا در سطح استان سپس در کارگروه ملی و در صورت عدم رفع مشکل در شورای امنیت کشور طرح و تصویب آن برای همه دستگاه‌ها لازم الاعتبار است.

حسن عباسی گفت : یکی از مهمترین مسائل در جلوگیری از مشکلات اقدامات پیشگیرانه است تا دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر اتهام زنی نکنند.

وی بر لزوم اشراف مدیران و کارشناسان به قوانین تأکید و تصریح کرد: آموزش مدیران و کارشناسان در پیشگیری به صورت دقیق و قانونمند می‌تواند نقش بسزایی ایفاء کند.
مشاور وزیر کشور و مدیر اجرائی شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور اظهار داشت : براساس مصوبه‌ی هیأت وزیران بحث گردشگری و شنا ۲ موضوع جدا از یکدیگر است و تمامی مباحث در استان‌ها به ریاست استانداران هدایت می‌شود.

تاثیر کاهش ارتقاع آب دریای خزر را در کاهش پهلو گرفتن کشتی‌ها

در ادامه این نشست معاون مهندسی و توسعه‌ی امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توسعه‌ی پایدار یکی از موضوعات مهم در کشور برای بهره‌مندی از منابع محسوب می‌شود گفت : استفاده از ابزارها و تجهیزات در توسعه‌ی پایدار گردشگری می‌تواند در رونق اشتغال نقش بسزایی ایفاء کند.
دکتر علی آبادی کاهش ارتقاع آب دریای خزر را در کاهش پهلو گرفتن کشتی‌ها در این منطقه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته دریاچه‌ی ارومیه با این مشکل مواجه بود که به یک موضوع ملی تبدیل و تحولاتی صورت گرفت و این مسئله ممکن است در آینده تهدیدی برای تالاب انزلی باشد.

وی با بیان اینکه قبل از هرگونه برخوردهای قانونی فرهنگ سازی با ابزارهای مختلف می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مشکلات ایفاء کند افزود: مردم باید بدانند که اگر مشکلی برای تالاب پیش بیاید قطعاً این موضوع گریبانگیر آنان نیز خواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه‌ی امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم هماهنگی بموقع دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود تأکید و تصریح کرد: گیلان در حفظ حقوق بیت المال همیشه پیشرو بوده و در این میان قانون برنامه و شورای امنیت ساز و کارهای مناسبی را پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ روز با جدیت مشکلات سواحل و تالاب انزلی بررسی شد گفت: مسائل طرح شده در مرکز با ارائه راهکارهای ملی بررسی دقیقتری خواهد شد و آمادگی لازم برای هرگونه حمایت وجود دارد.

دکتر علی آبادی افزود : سیستم تک پنجره برای اخذ مجوزهای لازم ایجاد شده و روز به روز در حال برطرف کردن ایرادات آن هستیم.
وی اظهار داشت : حضور مدیران ملی و استانی در این نشست نشان از اهمیت موضوع در توسعه‌ی استان داریم.

Share