نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بیمارستان‌های گیلان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان مربوط به یکی دو سال اخیر نمی‌شود گفت: بیمارستان‌های استان گیلان با گذشت ۳۸ سال همچنان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از جمله حوزه‌های بسیار مهم کشور و به‌ویژه در استان گیلان است اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی جزو وظایف ذاتی و  تخصصی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نتیجه مدیریت ناکارآمد آن است گفت: نظر بنده بدون هیچگونه نگاه سیاسی و وابستگی نسبت به شخص و حوزه‌ای خاص و تنها با هدف پیشرفت امور مربوط به مردم در جهت رفع نابسامانی‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها از بیشترین حجم مشکلات در بدهکاری، نارضایتی هیئت علمی و پرسنل این دانشگاه، عدم ارائه خدمات مناسب و به‌موقع و تامین نیروهای انسانی متخصص در بیمارستان‌ها برخوردار است.

قربانی گفت: بیمارستان پورسینا به‌عنوان قطب تروما کشور درگیر معضلات و مشکلات غیرقابل تصوری است که باعث سردرگمی و تشدید مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان شده است که تمام این موارد نشان دهنده ضعف شدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در تعامل با وزارت بهداشت و درمان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان مربوط به یکی دو سال اخیر نمی‌شود افزود: بیمارستان‌های استان گیلان با گذشت ۳۸ سال همچنان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و ما نتوانستیم یک روند رو به پیشرفت و مدیریت بحران مناسب را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سایر استان‌های مجاور به‌مراتب عقب‌تر است گفت: سایر استان‌ها بر خلاف گیلان از ظرفیت و توانمندی علمی کمتری برخوردار هستند ولی مشکلات و نارضایتی مردم و میزان ناهنجاری‌ها نشان دهنده عملکرد ضعیف حوزه سلامت در استان گیلان است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دریافت مجوز بیمارستان هزار تخت خوابی برای استان گیلان افزود: اهمیت این موضوع در عملیاتی شدن، جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌ها و مدیریت صحیح منابع در  بیمارستان‌های استان گیلان است که موجب تجمیع آن‌ها به‌صورت یک بیمارستان جنرال می‌شود.

Share