مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان

بیشتر رسانه‎های استان، منصف هستند | تا انتقاد سازنده نباشد، نقایص دیده نمی شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به نقش روابط عمومی ها در نشاط بخشی و شورآفرینی در جامعه گفت: بایستی بیشتر تلاش کنیم تا به مردم گزارش دهیم که دولت در راستای وعده های داده شده، چه اقداماتی انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوسف گلشن روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیأت های ورزشی در رشت، ایجاد شور و نشاط و تبیین توانایی ها در رسانه ها را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: وقتی کسب مقام و مدال آوری جوانان و تقدیر مردم و مسئولان از ورزشکاران در رسانه ها برجسته می شود، نه تنها دل هزاران گیلانی شاد می شود، بلکه جوانان دیگر را به جای سوق یافتن به آسیب های اجتماعی و فرهنگی، به امر مهم ورزش ترغیب می کند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ اطلاع رسانی در جامعه ادامه داد: باید بر ترویج فرهنگ اطلاع رسانی و تبیین عملکرد دولت در راستای انتظارات مردم از دولت نیز اهتمام داشته باشیم.

گلشن تصریح کرد: در دوره جدیدی که دولت فعالیت خود را آغاز کرده، بایستی بیشتر تلاش کنیم تا به مردم گزارش دهیم که دولت در راستای وعده های داده شده، چه اقداماتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید بکوشند اعتماد مردم به کارایی نظام اسلامی و دولت افزایش یابد که در همین راستا، همکاری با رسانه ها نقش موثری دارد.

گلشن با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بعد از انتخابات گفت: جلسات خوب و مفیدی با حضور مقامات در استان برگزار شد که این امر، خود نشان دهنده آن است که بعد از انتخابات، نه تنها کار و تلاش کمتر نشده، بلکه دو چندان شده است.

وی یادآور شد: بعضی به دولت و استانداری به دلیل انجام وظایفشان، سفرها و بازدیدهای شهرستانی انتقاد می کردند که جنبه انتخاباتی دارد اما همگان دیدند که کار و تلاش برای مردم بعد از انتخابات با همان قوت و شاید هم بیشتر ادامه یافته است.

گلشن با اشاره به زیر سوال بردن آمارهای رسمی از پیشرفت شاخص های عمرانی و زیربنایی گیلان در بخش های مختلف در ماه های نزدیک به انتخابات از سوی برخی جریان ها ادامه داد: وقتی هم در این باره شفاف سازی می کردیم و از خدمات دولت به مردم گزارش داده می شد ، دوباره به دولتمردان استان حمله می کردند که اینها در حال انجام کار انتخاباتی هستند!

وی خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی در جامعه وجود دارد؛ برای رفع کاستی ها، دولت خدمات و اقداماتی انجام داده و مردم هم با وجود این مشکلات، به دولت تدبیر و امید رای دوباره دادند چون اثرات کارهای انجام شده را از نزدیک مشاهده کردند.

به گفته گلشن، مردم نیز علاوه بر مشارکت گسترده، به دکتر روحانی هم رأی بالا دادند و نشان دادند که به هجمه ها اعتنایی ندارند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان با بیان اینکه در مجموع باید اذعان داشت بیشتر رسانه های استان چه منتقد و چه حامی دولت، منصف هستند، گفت: دستگاه ها و مدیران روابط عمومی ها باید به هدف گذاری خودشان بیندیشند، از تخریب ها دلسرد نشوند و از نقدها استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در بیان خدمات دولت و همچنین خنثی کردن تخریب ها و هجمه ها در زمان انتخابات بسیار موثر بود، گفت: حتی رسانه هایی که انتقاد می کنند، همیار ما هستند چرا که تا انتقاد سازنده نباشد، نقایص دیده نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در ادامه سخنانش از برگزاری دوره های اموزشی روابط عمومی استان در شهرستان ها خبر داد و گفت: سال گذشته، دوره های آموزشی برای مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در استان برگزار کردیم و امسال نیز بنا داریم که این دوره های آموزشی را به شهرستان ها ببریم که اولین جلسه، در آستانه اشرفیه است.

Share