شهردار منطقه دو رشت مطرح کرد:

بازار هفتگی هنر در بافت مرکزی پیاده راه رشت | لزوم توجه به صنایع دستی در سال اقتصاد مقاومتی

شهردار منطقه دو رشت با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال، اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی می تواند در جهت هم پیوندی کامل با ابعاد پایداری اجتماعی و اقتصادی، سبب رونق گردشگری گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو از لزوم توجه به صنایع دستی در استان گیلان خبر داد و گفت: گردشگری و اقتصاد مبتنی بر آن یکی از پایه های ثابت و ارکان اصلی در دنیای امروز است که جایگاه و نقش قابل توجهی در توسعه و اقتصاد کشورها ایفا می کند. این صنعت به عنوان مکمل برخی از جاذبه های تاریخی و گردشگری، تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردم هر استان است که می تواند به عنوان عامل تاثیر گذار در شناساندن فرهنگ و تمدن و جذب گردشگر داخلی و خارجی باشد.

شهردار منطقه دو رشت با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال، اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی می تواند در جهت هم پیوندی کامل با ابعاد پایداری اجتماعی و اقتصادی، سبب رونق گردشگری گردد.

وی ادامه داد: استان گیلان با توجه به توانایی ها و پتانسیل های موجود چه در بخش جاذبه های طبیعی و اقلیمی و چه در بخش صنایع دستی دارای توانمندی های فراوانی است که با سرمایه گذاری روی این صنعت و رفع موانع و مشکلات موجود، می توان باعث افزایش میزان تولید و فروش و رقابتی شدن محصولات تولیدی شد که این روند موجب افزایش اشتغال، درآمد و در نهایت سبب رشد و توسعه ی اقتصادی و گردشگری استان گیلان گردد.

عاطفی افزود: در همین راستا شهرداری منطقه دو، اداره کل میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با امضای تفاهم نامه ای نسبت به راه اندازی بازار هنر از اواخر اسفند سال گذشته و با حضور تولیدکنندگانی که دارای مجوز رسمی از اداره کل میراث استان هستند اقدام نمودند که اکنون ۱۷ هفته از این رویداد، سپری شده است.

شهردار منطقه دو رشت تصریح کرد: صنایع دستی امروز، یادگار گنجینه های ارزشمند تاریخی گذشتگان این مرز و بوم می باشد که شایسته نگرش، پشتیبانی و حفاظت از آن در پر توان کردن و رونق اقتصاد این شهر و استان است.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه با آگاه سازی و تبلیغات می توان در زمینه نگهداشت، باززنده سازی و گسترش هنرهای سنتی و صنایع دستی اقدام نمود، گفت: ایجاد این عرصه با هدف افزایش تقاضا در راستای یادگیری، خرید صنایع دستی و بومی از یک سو و تحرک و پویایی هنرمندان، صنعتگران و دوستداران برای ورود و کار در این میدان از سوی دیگر، می تواند نقش به سزایی در رشد فعالیت های تولیدی و شکوفایی نوآوری ها در این حوزه ایفا نماید.

خاطرنشان می گردد این بازار در پنجشنبه¬های گرم تابستان جهت رفاه مراجعه کنندگان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در بافت مرکزی پیاده راه بعد از مجسمه میرزا در پیاده راه سعدی و در سایر پنجشنبه ها از ساعت ۹ الی ۲۱ دایر خواهد بود.

Share