وزیر صنعت، معدن و تجارت در صومعه‌سرا:

ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی اولویت دولت در استان گیلان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی اعم از صنایع بسته بندی و تبدیلی اولویت دولت در استان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در دوگور صومعه سرا با اشاره به اینکه گیلان یک استان با ظرفیت بالای کشاورزی است اظهار داشت: ایجاد صنایع مرتبط با  کشاورزی اعم از صنایع بسته بندی و تبدیلی در اولویت دولت است.

وی با بیان اینکه واحدافتتاح شده با دانش فنی که افراد از خارج از کشور فرا گرفته‌اند ساخته شده است بیان داشت: محصول بسته‌بندی مواد غذایی مانند آب‌میوه و انواع نوشیدنی‌ها در این واحد تولید می‌شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه چنین واحدهای صنعتی شدیداً مورد نیار کشور است عنوان داشت: اکثر بسته‌بندی‌های مواد غذایی از خارج کشور تامین می‌شود و این واحد شروع خوبی برای اتکا به توان داخلی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ تسهیلاتت بانکی را در این زمینه بسیار تاثیرگذار بیان کرد و اذعان داشت: طی گفت‌و‌گو با مسئولان یکی از بانک‌ها، سرمایه در گردش این واحد صنعتی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این واحد صنعتی، تولید ۳.۸ میلیارد جعبه بسته‌های ۲۰۰ تا ۳۳۳ سی سی برای مواد غذایی است گفت: بسته‌های تولید شده به تتراپک معروف شده است که یک برند سوئدی است و بیش از ۴۰ درصد تولیدی جهانی در این زمینه به خود اختصاص داده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تولیدات این شرکت با نام پن‌پک تولید می‌شود ابراز داشت: ساخت ماشین آلات بسته بندی و پکینگ مداد غذایی در این شرکت پیگیری می‌شود و نمونه سازی این ماشین‌ها تا یک سال آینده صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این ماشین‌ها به‌صورت اجاره‌ای به دیگر شرکت‌ها داده می‌شود عنوان داشت: پلیمرهای مورد نیاز این شرکت در داخل ایران تولید می‌شود و فقط کاغذ خاصی که در ساخت مواد تولید شده این شرکت به‌کار می‌رود وارداتی است.

وی با اشاره به فویل مورد نیاز برای تولید پاکت‌های چند لایه خاطرنشان کرد: فویل‌های مورد نیاز این واحد تولیدی، فویل ۶.۳ میکرونی است که مقدار آن در ایران کم است و با طرح‌های مختلف تامین می‌شود

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری شرکت تتراپک کشور سوئد در ایران صورت گرفت عنوان داشت: به‌علت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در کشورهای همجوار ایران و تامین بازار شرکت تتراپک، این کشور راضی به سرمایه‌گذاری در ایران نشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد این شرکت گام خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی مربوطه است اظهار داشت: ارزش افزوده تولیدات این واحد صنعتی بیش از ۵۰ درصد است.

Share