با همکاری مشترک پارک علم و فناوری و منطقه آزاد انزلی:

اولین رویداد ملی مد و لباس گیلان برگزار می‌شود+ جزئیات

نخستین رویداد ملی مد و لباس ایران و گیلان در قالب چالش پویش درآمد در سالن همایش های منطقه ازاد انزلی به همت تیم نوین فناوران برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر برگزاری این رویداد ملی در خصوص اهداف برگزاری آن اظهار کرد: با توجه به تعریف خاص مد در هر جامعه و متناسب با شرایط خاص اجتماعی آن، عوامل بسیاری از جمله شرایط خاص فرهنگی، دینی، اقتصادی، جامعه شناسی و حتی برخی هنجارهای اجتماعی در شکل گیری، پذیرش و استقبال از یک مد در هر جامعه دخالت دارد.

محمدرضا پژوهنده با بیان اینکه اکثر طراحی های انجام شده در خصوص لباس در داخل کشور نمونه ای ابتدایی و کپی شده از نمونه های خارجی است افزود: این مدل ها عموما علاوه بر عدم سنخیت با واقعیت باورهای رایج جامعه در صورت داشتن کیفیت مناسب نیز به دلیل عدم سازگاری با شرایط تولید تجاری به تولید انبوه نرسیده و دیده نمی شوند.

وی عدم وجود واحدهای طراحی تخصصی در تولیدی ها را یکی دیگر از عوامل مهم عدم شکل گیری مد عنوان و تصریح کرد: به دلیل وجود کاستی های بسیار در تبلیغات از طریق رسانه های تصویری و همچنین محدودیت های موجود در این خصوص، عملا مسیر معرفی و ترویج طرح ها و مدهای جدید به مخاطبان بسته نگه داشته شده است.

پژوهنده با اشاره به برگزاری موفق ۴ رویداد با عناوین استارتاپ ویکند گردشگری، «چالش پویش درآمد» محیط زیست، «چالش پویش درآمد» پدافند غیرعامل و «چالش پویش درآمد» گلدان های ترافیکی توسط تیم حرفه ای نوین فناوران یادآور شد: این تیم در تلاش است با برگزاری رویدادی دیگر در حوزه مد و لباس ملی ، علاوه بر افزودن موفقیت های خود، استفاده از طرح های متخصصان ایران اسلامی و همچنین ترغیب مردم به استفاده از لباس های ایرانی را ترویج دهد.

وی یادآور شد: در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه از جمله، فعالان حوزه های مختلف، متخصصین مد و لباس، محصلین این رشته، مراکز تولید لباس، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم آمده و در طول سه روز برگزاری این رویداد، با معرفی ایده های خود و تشکیل گروه ، طرح ها و ایدهای خود را اجرا کرده یا راه حل اجرایی برای چالش های موجود معرفی می کنند.

پژوهنده ادامه داد: آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرحها از برنامه ها و دستاوردهای این رویداد مهم ملی است.

وی این رویداد را بهترین فرصت برای گرد هم آمدن تمامی تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصین و سایر علاقه مندان به عرصه مد و لباس عنوان و اظهار کرد: برگزاری این رویداد فرصت مناسبی برای شناسایی تیمهای حرفه ای طراحی و قابلیت های آنان است و پس از بررسی طرح ها و ایده ها و انجام داوری های لازم ، ایده های برگزیده مورد حمایت قرار می گیرند.

لازم به ذکر است این رویداد در تاریخ ۱ تا ۳ شهریور ماه ۱۳۹۶ توسط تیم نوین فناوران با حمایت پارک علم و فناوری استان گیلان در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در این رویداد به لینک guilanfashion.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۶۲۵۱۸۷۵۷ تماس حاصل کنند.

Share