موضوع امر به معروف صحت ندارد

اولین اظهارات روحانی مجروح حادثه مترو

روحانی مجروح حادثه روز گذشته ایستگاه مترو شهرری با بیان اینکه ضارب را اصلا ندیدم گفت: ضارب به صورت ناگهانی و از پشت با جسمی تیز ضربه ای به گردنم وارد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، روحانی مجروح حادثه روز گذشته ایستگاه مترو شهرری با بیان اینکه ضارب را اصلا ندیدم گفت: ضارب به صورت ناگهانی و از پشت با جسمی تیز ضربه ای به گردنم وارد کرد.

حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گویی  با بیان اینکه همه این وقایع در چند ثانیه افتاد افزود: وقتی ضربه به گردنم وارد شد درصدد مقاومت برآمده و تلاش کردم جسم تیز را از ضارب بگیرم.

وی اظهار کرد: به همین دلیل و با مقاومت در برابر حمله ضارب، کف دست چپ و گونه سمت راست صورتم نیز دچار پارگی شد و پس از آن از حال رفته و چیزی متوجه نشدم.
ذوالفقاری گفت: ۲ نفر از حاضران در ایستگاه مترو نیز تلاش کردند که جسم تیز را از ضارب بگیرند که این ۲ نفر نیز در جریان درگیری با ضارب مصدوم شدند.
وی با اشاره به بهبود شرایط جسمی خود اظهار کرد: پزشکان برای اطمینان خاطر بنده را در بخش مراقبت های ویژه بستری کردند که پس از انتقال به بخش و در صورت نبودن مشکل تا ۲ روز آینده از بیمارستان مرخص می شوم.
ذوالفقاری در خصوص انتشار مطالبی مبنی بر اینکه حادثه پس از اقدام وی برای امر به معروف ضارب روی داده گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر و یا درگیری احتمالی بنده با فرد ضارب که از سوی برخی مقامات و نهادها منتشر شد، صحت ندارد.
پزشک معالج حجت الاسلام ذوالفقاری نیز پیرامون روند درمانی وی به خبرنگار گفت: وقتی مصدوم به بیمارستان ۷ تیر انتقال داده شد، خونریزی شدید داشت و در سمت چپ گردن وی برشی به طول ۱۰ سانتیمتر و عمق ۲ سانتیمتر ایجاد شده بود.
دکتر حسین بوستانی ادامه داد: همچنین بریدگی نسبتا زیادی در دست چپ و گونه راست ایشان(صورت) ایجاد شده بود که در مرحله اول تلاش شد جلوی خونریزی عروق گرفته شده و خون لازم به ایشان تزریق شد.
بوستانی گفت: ترمیم محل جراحت این مجروح با موفقیت انجام شد و هم اکنون ایشان در بخش مراقبت های ویژه برای اطمینان کامل از ثبات شرایط بستری است و فردا به بخش منتقل شده و در صورتی که شرایط راضی کننده باشد پس فردا(سه شنبه) از بیمارستان مرخص می شود.
 فردی(مرد ۴۰ ساله) روز گذشته با استفاده از سلاح سرد اقدام به ایجاد درگیری در ایستگاه مترو شهرری کرد که دراین حادثه یک روحانی و ۲ شهروند دیگر مجروح شدند.
با ورود نیروهای پلیس مستقر در ایستگاه مترو برای برقراری نظم و خاتمه دادن به ماجرا، فرد مهاجم به هشدارها و اخطارهای پلیس برای تسلیم شدن و تحویل سلاح سرد توجهی نکرده و در نهایت با تیراندازی پلیس از ناحیه پا مجروح و در مسیر انتقال به بیمارستان درگذشت.
Share