امام‌جمعه آستارا اظهار کرد:

انتشار عکس بی‌حجاب زنان نشانه بی‌غیرتی است | وزارت خارجه سفیر فرانسه را احضار کند

امام‌جمعه آستارا گفت: سپاه را تضعیف کردن خواست دشمن است. دشمن چون از قدرت سپاه می‌ترسد به همین دلیل آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داده و به بعضی از داخل نشین‌های فریب‌خورده خط می‌دهد تا سپاه را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر اظهار کرد: همیشه به یاد خدا بودن انسان را نجات و غفلت از یاد خدا باعث گمراهی و بدبختی انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز حجاب و عفاف قرار داریم، تصریح کرد: رضاخان پس از بازگشت از اروپا و ترکیه به ‌اشتباه فکر کرد که عامل پیشرفت کشورهای اروپایی برهنه بودن زنان است؛ رضاخان از فرهنگ غربی فقط برهنه بودن زنان را دید و از نظم و پشتکار اروپایی‌ها غافل ماند.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه برهنگی باعث عقب‌ماندگی و کم‌ارزش شدن جایگاه‌ها انسان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: حجاب از سر نوامیس مردم برداشتن اقدام خطرناکی است و در طول تاریخ دو قشر بانوان و عالمان دینی بیشترین آسیب را از اقدامات دور از عقل رضاخان دیده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان آستارا با اشاره به اینکه داشتن حجاب نه تنها در ایران باستان بلکه در ادیان دیگر نیز مورد تأکید قرار گرفته است، بیان کرد: تصاویری که از حضرت مریم در کلیساها می‌بینید با حجاب است و راهبه‌های کلیساها هیچ‌گاه بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر نمی‌شوند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه صداوسیما، نهادهای دولتی، امربه‌معروف و نهی از منکر در خصوص رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ایران بی‌خیال بوده و جامعه را به حال خود رها کرده‌اند، گفت: بعضی‌ها در کشور چهارشنبه‌های سفید درست کرده‌اند و چهارشنبه‌ها بدون حجاب در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون زنان عکس‌های بی‌حجاب خود را در صفحات شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند تا مردان نامحرم در خصوص عکس‌های بدحجاب منتشر شده نظر بدهند، خاطرنشان کرد: انتشار عکس بدحجاب نوامیس مردم در صفحات شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که غیرت و حیا در جامعه وجود ندارد.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه به لحاظ مصرف آب در شرایط بحرانی قرار داریم و خیلی‌ها در مصرف آب اسراف می‌کنند، گفت: خیلی از کسبه و شهروندان ماشین و جلوی مغازه خود را با آب شهری می‌شویند درحالی‌که هم‌وطنان ما در دیگر شهرها و استان‌های کشور با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه بعضی از سیاسیون و مسئولان کشور سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی براینکه اگر سپاه نبود کشور نبود را فراموش کرده‌اند، افزود: داخلی‌ها و خارجی‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سپاه را تخریب کنند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه این از روی بی‌انصافی است که در اوج اقتدار کشور پس از حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه بخواهیم فعالیت‌های سپاه را نادیده بگیریم، تصریح کرد: یک‌عده از مسئولان و سیاسیون کشور از فعالیت‌ها و اقدامات سپاه، بهره‌برداری‌های حزبی و جناحی می‌کنند.

وی با تأکید براینکه سپاه با فعالیت‌های خود باری را از روی دوش دولت برداشته است، گفت: سپاه را تضعیف کردن خواست دشمن است. دشمن چون از قدرت سپاه می‌ترسد به همین دلیل آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داده و به بعضی از داخل نشین‌های فریب‌خورده خط می‌دهد تا سپاه را تخریب کنند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به آزادسازی موصل عراق خاطرنشان کرد: با فتوای مرجعیت دینی عراق مردم در صحنه حضور پیدا کردند، حضور مردم در صحنه، بسیج مردمی را تشکیل داد و این بسیج مردمی هم پای ارتش عراق در برابر داعش ایستاد تا موصل آزاد شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اجلاس منافقین در کشور فرانسه اظهار کرد: نمی‌دانیم با این فرانسوی‌ها چه‌کار کنیم؛ از یک طرف دست دوستی سوی مسئولان دولت دراز می‌کنند و از سوی دیگر از پشت خنجر می‌زندند.

حافظ‌نیا با اشاره به بدعهدی‌های فرانسوی‌ها در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها که سرزمین آن‌ها به محل گردهمایی منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و ادعای دوستی با ایران دارند در قضیه برجام ما را خیلی اذیت کرده و به ایران خون ‌آلوده دادند.

وی با بیان اینکه تاریخ انقضای منافقین تمام شده و این‌ها برای زنده نگه‌داشتن خود این‌گونه اجلاس‌ها را برگزار می‌کنند، اظهار کرد: سیاست‌مداران سابق آمریکا به ازای هر سخنرانی در اجلاس منافقین، پول می‌گیرند و متن سخنرانی‌ها توسط خود منافقین تنظیم و در اختیار سخنرانان قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی دولت در خصوص بدعهدی‌های اخیر فرانسوی‌ها سکوت اختیار کرده و عکس‌العملی از خود نشان نداده است، اظهار داشت: از وزارت خارجه انتظار داریم سفیر فرانسه را در خصوص پاسخگویی به بدعهدی‌های موجود احضار کند.

Share