در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

امیدواریم فضای تعاملی خوبی ما بین شورا و شهرداری رشت حاکم شود | کار شورا چهارم تمام نشده است

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت گفت: با توجه به اینکه آقای جمشیدپور از همکاران شهرداری هستند امیدواریم فضای تعاملی خوبی ما بین شورا و شهرداری رشت حاکم شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصدو نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور ۱۴ عضو شورا و با غیبت فرهاد شوقی برگزار شد.

در ابتدا جلسه مسعود کاظمی، رییس شورای شهر رشت سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب را تسلیت گفت و ادامه داد: شهید صدوقی از یاران باوفا و صدیق امام بود.

وی با اشاره به ۱۲ تیر ماه سالروز حمله‌ی آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این جنایت تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند.

کاظمی در خصوص روز قلم نیز گفت: قلم قداست دارد و خداوند به آن در قرآن قسم خورده است.

وی افزود: روز ۱۴ تیر ماه، روز شهرداری و دهیاری را تبریک گفت.

امیدواریم فضای تعاملی خوبی ما بین شورا و شهرداری رشت حاکم شود

در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت گفت: با توجه به اینکه آقای جمشیدپور از همکاران شهرداری هستند امیدواریم فضای تعاملی خوبی ما بین شورا و شهرداری رشت حاکم شود.

وی افزود: تذکر های لازم در این ۴ سال در مورد پرداخت به موقع حقوق و مزایای و حق بیمه کارکنان شهرداری رشت داده شده است و امیدوارم هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

شیرزاد با بیان اینکه متاسفانه وضعیت سالن های ورزشی باقر آباد و حجاب را مناسب نیست، تصریح کرد: پارک بانوان واقع در منظریه نیاز به بازسازی دارد و همت مسوولین و مدیران شهرداری را میطلبد.

وی گفت: مطالبات ورزشکاران بانوان هنوز پرداخت نشده است و تیم های فوتسال بانوان هنوز حقوق خود را دریافت نکردند که امیدواریم قول های داده شده، عملی شود.

شیرزاد در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات رودخانه های گوهر رود و زرجوب به پسماند بیمارستان ها اختصاص داده شد است، افزود: اعتبار برای ساخت تصویه خانه‌ی شهر رشت کافی نیست اما بنده امیدوارم که بتوانیم با همکاری های لازم دو روخانه رشت را احیا کنیم.

کار شورا چهارم تمام نشده است و نباید سکوت کنیم

محمود باقری خطیبانی گفت: بنده چند سوال از اعضای شورا دارم؛ در اواخر امسال در مصاحبه‌ای دیدم که مدیر مالی شهرداری عدم ارائه بودجه به شهرداری را علت اصلی پرداخت نشدن حقوق دانسته حال سوالم این است که چگونه در سال نود پنج بودجه به شهرداری داده نشد اما شهرداری شروع به خرید و فروش ملک کرد، آیا این قانونی است؟ در مورد بازارچه تختی چگونه شهرداری بیشتر از مصوبه شورا خریداری کرده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه حقوق ها هنوز پرداخت نشده است و رانندگان شورا هنوز پول خود را دریافت نکرده اند، گفت: امیدوارم آقای جمشیدپور در خصوص پرداخت ها حقوق فکر اساسی کند.

باقری همچنین با اشاره به اینکه زمین ورزش رودباری را خراب کردند تا پارک بسازند، اظهار کرد: کار شورا چهارم تمام نشده است و نباید سکوت کنیم.

در ادامه جلسه اعلام وصول های نام گذاری خیابان به نام میر عبدالعصی و تشکیل کارکروه مالی در شهرداری رشت بررسی شد.

مصوبات شورا

لایحه خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس با ۱۲ رای اعضای شورا تصویب شد.

احداث خیابان کندرو بازارچه حد فاصله خیابان سعدی و تختی با یک فوریتش موافقت شد .

ضابطه مند نمودن تخفیفات هزینه تدفین ارامستان ها به صورت عادی بررسی می شود.

واگذاری ملک ۲۴ واحدی گلسار به سازمان تامین اجتماعی تصویب شد.

درخواست کمک مالی با دو فوریت آن موافقت شد و مبلغ ۹ میلیون و ۳۰۰ تومان کمک شد همچنین با یک فوریت کمک به هیئت مذهبی برای پرداخت غرامت به کودکی که در روز عاشورا حادثه دید موافقت شد.

Share