آیت الله قربانی در جلسه شورای اداری گیلان:

اقتصاد جامعه امروز می‌لنگد | وضعیت دو رودخانه شهر رشت هنوز مشخص نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد جامعه امروز ما می‌لنگد گفت: گام‌هایی برداشته شده ‌که در جامعه مشاهده می‌شود اما افرادی امروز برای تامین هزینه زندگی کلیه خود را می‌فروشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی گیلان با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری گیلان، اظهار داشت: از حضور هیئت دولت در گیلان تشکر می‌کنم که با حضور در استان مشکلات گیلان را بررسی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: معمولاً تازه به دوران رسیده‌های ناآگاه به مسائل دینی اعتقاد دارند اسلام قانون زندگی ندارد ولی ما معتقدیم اسلام دین زندگی است و در همه ابعاد زندگی قانون دارد.

قربانی با بیان اینکه افتخار ما این است که نام انقلاب خود را جمهوری اسلامی قرار داده‌ایم بیان کرد: انقلاب ما بر پایه اسلام بنا شده است و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بهترین آیین کشورداری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد جامعه امروز ما می‌لنگد ابراز داشت: درست است گام‌هایی برداشته شده ‌که در جامعه مشاهده می‌شود اما افرادی امروز برای تامین هزینه زندگی کلیه خود را می‌فروشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افراد زیادی در جامعه ما هستند که مشکل مسکن دارند اذعان داشت: دولت باید برای این‌ها فکری کند و البته اقداماتی انجام داده است.

امام جمعه رشت اسلام را دین صلح دانست و خاطرنشان کرد: همیشه پیروان ادیان مختلف زیرسایه اسلام زندگی می‌کنند و اسلام رابطه دینی با گروه‌های مختلف ندارد ولی رابطه اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال براندازی نظام انقلاب اسلامی است اما باید این آرزو را با خود به گور ببرد تاکید کرد: اگر صدام حمله می‌کرد و ما ۲۵۰ هزار شهید تقدیم نمی‌کردیم کشور ما چندپاره می‌شد ولی ما یک وجب خاک خود را تقدیم نکردیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به حمله داعش به مجلس اظهار داشت: اگر موشک نداشتیم دشمن سرجای خود نمی‌نشست و با تدببر مقام معظم رهبری و اقدام به موقع سپاه به دشمن اولتیماتوم دادیم و نشان دادیم نیروهای ما آن را تعقیب خواهند کرد.

قربانی با بیان اینکه وظیفه دولت تنها تامین منافع اقتصادی و مالی مردم نیست گفت: دولت وظیفه صالح سازی مردم را دارد و با این ماهواره‌ها طبیعتاً جوانان ما تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دستگاه‌های مرتبط مسئولیت استیصال جامعه را دارند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: وقتی مسئولان در نماز جمعه شرکت کنند و مطالب اسلامی اخلاقی را در سخنرانی‌هایشان برای مردم تببین کنند مردم نیز از آن‌ها تبعیت خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خدا را شاکریم نظام جمهوری اسلامی مسئولان خدمتگزاری دارد و این رفتارهای انسانی است که اثر ویژه دارد و اگر برخی فیل‌هایشان هوای هندوستان می‌کند باید این فیل‌ها شکسته شود.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌هایی که انقلاب برای خدمتگزاری در اختیارمان گذاشته استفاده کنیم گفت: نظام انقلاب اسلامی با خون ۲۵۰ هزار شهید پایدار شده است و مسئولیت دولت این است که آثار شهدا در کوچه و خیابان‌ها مشاهده شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه آن زمان به آقای رفسنجانی گفتم فقر گیلان زیر سرسبزی پنهان هست و دو رودخانه ما به احیا نیاز دارد تاکید کرد: خوشبختانه مسئولان دلسوزی داریم اما وضعیت این دو رودخانه شهر رشت هنوز مشخص نیست.

Share