مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبرداد

افتتاح شعبه تامین اجتماعی سنگر | تعیین کننده حقوق مستمری بگیران نیستیم

حق پرست گفت: در این هفته ساختمان جدید شعبه کیاشهر و شعبه سنگر را که بیست و هشتمین شعبه تامین اجتماعی استان است را با حضور مسوولین استان افتتاح خواهیم کرد

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت هفته تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۱۸ تیر) برگزار شد(گزارش تصویری)

دکتر جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان پیش از ظهر امروز در حمع خبرنگاران با تبریک هفته تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر در کشور است و یکی از جایگاه هایی است که در اقتصاد بسیاری چشم امیدشان به آن است که در موقع حوادث، پیری، از کار افتادگی این سازمان و مجموعه دستشان را بگیرد.

حق پرست افزود: هفته تامین اجتماعی از ۱۶ تیر ماه آغاز شده است که برای این هفته سازمان برنامه هایی را در نظر دارد.

وی گفت: به مناسبت این هفته دو نفر از همکاران بیمارستان در یک حرکت نمادین بادوچرخه از اینجا عازم تهران و سازمان مرکزی هستند و پیام همکاران استان را خدمت مدیر تامین اجتماعی کشور قرائت می کنند.

حق پرست همچنین به مراکزی که در این هفته افتتاح میشود اشاره کرد و گفت: در این هفته ساختمان جدید شعبه کیاشهر و شعبه سنگر را که بیست و هشتمین شعبه تامین اجتماعی استان است را با حضور مسوولین استان افتتاح خواهیم کرد. همچنین رونمایی از طرح خدمات ویژه در شهرصنعتی رشت که اقدامی ابتکاری از سوی تامین اجتماعی استان است را خواهیم داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان تکریم از کارفرمایان نمونه و دیدار با مقامات و مسئولین استانی از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: ارائه برنامه های تامین اجتماعی در پیش از خطبه های نماز جمعه و تجلیل از بازنشستگان از جمله برنامه های دیگر ما است.

وی افزود: بیمه شدگان استان گیلان به مرز چهارصد هزار نفر بیمه شده اصلی رسیده است و همچنین حدود ۱۱۰ هزار مستمری بگیر اصلی داریم که با احتساب افراد تحت تکفل به بیش از ۲۳۰ هزار نفر می رسد.

حق پرست با بیان اینکه یک میلیون و ۱۸۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان است گفت: تعهدات بلند مدت ما در استان گیلان در سال ۹۵ بیش از ۱۶ هزار و ۳۱ میلیارد ریال عادیاتی داشتیم که نسبت به سال ۹۴ سی و هفت درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: هشت هزار نفر مقرری بگیر بیمه درمانی داریم که ماهانه هشتاد و پنج میلیارد ریال پرداخت می شود که نسبت به سال ۹۴ بیست و یک درصد رشد داشتیم.

حق پرست با بیان اینکه بسیاری از مستمری بگیران معترض به این هستند که چرا پرداختی ها کم است گفت: ما تعیین کننده حقوق مستمری بگیران نیستیم. پرداختی که در قانون مطرح شده و مطابق آن سازمان مکلف به پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده قوانین خوبی وضع شده است گفت: بر اساس این قانون زنان مطلقه و بیوه می توانند از مستمری پدرشان حتی با گذشت ۴۰ سال پرونده شان مختومه شده است می توانند استفاده کنند.

حق پرست افزود: بیش از ۳۶ هزار کارگاه فعال و ۶ هزار کارگاه نیمه فعال در استان داریم که در سال گذشته اداره کل تامین اجتماعی از محل قراردادهای تامین اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد ریال حق بیمه دریافت کرده است و همچنین بیش از ۳۱ هزار کارگاه مشمول بیمه گذاری به صورت الکترونیک هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: راه اندازی هفت شعبه تامین اجتماعی در چهارسال گذشته اقدام بی نظیری بود که توانستیم روند دسترسی مردم را به سازمان آسانتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی همواره جزو دستگاه هایی بود که به آرامش فضای کسب و اشتغال کمک کرده است گفت: این که سازمان در کارگروه اشتغال و تولید به عنوان دستگاه نمونه معرفی شد و همین نشان دهنده این مساله است.

Share