جبار کوچکی نژاد

برای کمک به سپیدرود به رئیس‎جمهور نامه نوشتم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از مطالبه مردم برای ایجاد سایت نفتی خزر در گیلان تأکید کرد و گفت: اعتباراتی که دولت برای ساماندهی دو رودخانه رشت تخصیص داده نجات‌بخش نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با فارس، سفر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به گیلان را سفر مبارکی دانست و اظهار کرد: جهانگیری فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور را بر عهده دارد و اگر قرار است توفیقاتی حاصل بشود و سیاست‌هایی را اعمال کند، سفرش می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

وی سفر دور روزه کابینه دولت یازدهم را منشأ خیر برشمرد و افزود: تغییر سیاست‌های پولی متناسب با شرایط استان و همچنین فعال کردن کارخانجات و بسیاری از موارد دیگر در گیلان می‌تواند با سفر معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه مفید واقع شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه یقیناً استان مطالباتی دارد که باید دولت نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشد، گفت: در جمع مدیران با معاون اول رئیس‌جمهوری و کابینه دولت مواردی را داشتیم که در این راستا مقرر شد جلسات تخصصی شکل بگیرد و ما هم خواسته‌های مردم را مورد به موردبحث قرار دهیم و صورت‌جلسه کنیم و نهایتاً آنچه رقم می‌خورد به نفع مردم باشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ما منتظر عملیاتی شدن قول هیئت دولت به گیلان هستیم، بیان کرد: دولت در سفر اخیرش به رشت قول‌هایی داد که ما مؤثر هستیم تا عملیاتی شدن آن‌ها را ببینیم.

کوچکی نژاد ساماندهی دو رودخانه رشت را از مطالبات جدی گیلانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی دو رودخانه رشت که در گذشته مصوب شد تا ۵۰ میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص پیدا کند متأسفانه محقق نشده و تنها در سفر رئیس‌جمهوری به گیلان ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که از آن اعتبار برای بدهی برخی از دستگاه‌های اجرایی استفاده‌شده است.

وی با اذعان به اینکه تاکنون اقدامی برای ساماندهی این دو رودخانه قدیمی رشت برداشته نشده، مطرح کرد: اعتباری که دولت برای ساماندهی دو رودخانه رشت گذاشته تاکنون محقق نشده تا ساکنان پیرامون آن نجات پیدا کنند.

نماینده مردم رشت همچنین با اشاره به کاستی‌ها در بخش صنعت گیلان افزود: ما در بخش‌های صنایع همچنان با مشکل مواجه هستیم که صرفاً با در اختیار گذاشتن اعتبار مکفی می‌توان راه نجاتی برایشان در پیش گرفت.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین به بازگشایی سایت دریافت وام کشاورزی تأکید داشت و افزود: در بحث وام کشاورزان هم نگرانی‌هایی وجود دارد که ما تذکراتی را دادیم تا سایت دریافت وام کشاورزی را باز کنند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه استان‌های شمالی از وجود یک سایت نفتی محروم است، گفت: سایت نفتی خزر از مطالبات جدی ما بود و همه انتظار دارند تا جانمایی و فعال شدن این سایت نفتی محقق شود.

وی مشکلات حوزه شهری رشت را یکی دیگر از مطالبات نمایندگان از هیئت دولت برشمرد و افزود: ساماندهی امورات شهر رشت یکی دیگر از مطالبات نمایندگان بود که امیدواریم دولت در این راستا بتواند کمک‌هایی را در این قسمت هم عنایت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌ها برای حفظ و ارتقای تیم ریشه‌دار گیلان در لیگ برتر تأکید داشت و تصریح کرد: در راستای کمک به تیم‌های ورزشی در شهرستان رشت ازجمله سپیدرود که تنها تیم گیلان در لیگ برتر فوتبال است به رئیس‌جمهور نامه نوشتم و درخواست کردیم تا چهار میلیارد تومان به این تیم کمک کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید برای شادی و نشاط در جامعه اقدام عملی اتخاذ کند، گفت: کمک دولت به تیم سپیدرود موجب شادی و نشاط جوانان غیور گیلان می‌شود که امیدواریم درخواست مساعدت مالی ما از رئیس‌جمهور برای سپیدرود محقق شود.

Share