امیری خبر داد:

استقرار بیش از هزار ایستگاه جمع آوری زکات فطریه در گیلان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان از استقرار بیش از هزار ایستگاه جمع آوری زکات فطریه در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حمیدرضا امیری، با بیان اینکه امسال در روز عید سعید فطر هزار و ۵۰۰ ایستگاه در سراسر گیلان مسئولیت جمع آوری زکات فطریه را به عهده دارند،اظهار کرد: تمام این ایستگاه ها در مساجد استان استقرار دارند که مردم زکات خود را از طریق آنها به دست نیازمندان می رسانند.

وی با بیان اینکه زکات فطره در کوتاه ترین زمان توسط امدادگران این نهاد به دست محرومان می رسد،افزود:رسالت ذاتی کمیته امداد به عنوان اولی ترین مرکز جمع آوری اعانات مردمی به ویژه زکات فطریه همواره مورد تاکید علمای اعلام و مراجع عظام است و امیدواریم مردم نوعدوست گیلان نیز به این مهم جامه عمل بپوشانند.

امیری تصریح کرد:به منظور توزیع آنی زکات فطریه جمع آوری شده بین نیازمندان با هماهنگی بانک های عامل استان،در روز عید سعید فطر شعبات این بانک ها در گیلان باز هستند و وجوهات زکات فطریه طبق لیست ارسالی به بانک ها، در کمترین زمان ممکن به حساب نیازمندان واریز می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه امسال در هر شهرستان یک پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه مردم پیش بینی شده است،افزود: ۲۷۰ ایستگاه ثابت و ۴۰ ایستگاه سیار، ۱۰۰ پایگاه بسیج و ۵۰ ایستگاه در مراکز نیکوکاری در استان مسئولیت جمع آوری زکات فطریه مردم گیلان را به عهده دارند.

وی به برخی از فعالیت های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: امسال با کمک و همت خیران و نیکوکاران، ۳۲ سفره افطاری و شام در ماه مبارک رمضان برای ایتام و فرزندان محسنین در سراسر استان گسترده شد و هفت هزار پرس غذای گرم نیز در اختیار خانواده های مددجو قرار گرفت.

امیری توزیع ۳۰ هزار کیسه همیان مولا برای جمع آوری کمک های غیرنقدی مردم،اجرای طرح مفتاح الجنه با حضور مسئولین و نیکوکاران در منازل مددجویان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم  را از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این نهاد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

Share