وقتی همه خوابند

احتمال برگزاری بازی تیم‌های فوتبال سپیدرود و ملوان در استانی دیگر قوت گرفت!

به دلیل فرسودگی و غیراستانداردبودن ۳ ورزشگاه اصلی گیلان و حداقل ۱۷ مورد ایراد، فدراسیون فوتبال اجازه بازی به تیم های سپیدرود و ملوان را در گیلان نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که زمان زیادی به آغاز مسابقات لیگ برتر و همچنین دسته اول فوتبال کشور نمانده است، عدم حل مشکلات ورزشگاه های گیلان توسط متولیان امر می رود که فوتبال گیلان را با چالش جدیدی رو به رو کند.

در همین زمینه سعید علیپور نوشت: در حالیکه حدود یکماه تا آغاز رقابتهای لیگ برتر و چند روزی بیشتر تا رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور باقی نمانده، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به هیئت فوتبال گیلان تذکر داد که ۳ ورزشگاه اصلی گیلان، شهید عضدی، سردار جنگل رشت و تختی انزلی هر کدام با بیش از ۱۷ مورد ایراد شرایط استاندارد میزبانی از حریفان خود را ندارند.
در این اخطاریه فدراسیون فوتبال آمده، در صورتیکه این ایرادات تا آغاز رقابتها رفع نشود، تیم های سپیدرود و ملوان می بایست بازیهای خود را در استانی دیگر برگزار کنند !
این مسئله آب سردی بر پیکر ورزش و فوتبال گیلان خواهد بود چرا که هر دو تیم سپیدرود و ملوان با حمایت پرشور هواداران خود بوده که موفقیتها و آبرویی در فوتبال ایران کسب کرده اند و برگزاری بازیهای این دوتیم در استانی دیگر لطمه جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.
این در حالیست که به نظرمی رسد اعتبارات لازم برای بازسازی و استاندارد سازی این ۳ ورزشگاه گیلان در اداره کل ورزش، هیئت فوتبال و باشگاه سپیدرود رشت وجود ندارد و این خطر بزرگ دو تیم سپیدرود و ملوان را به شدت تهدید می کند.
در شرایط فعلی که هر دو تیم سپیدرود و ملوان با مشکلات مالکیتی و مسائل مالی دست و پنجه نرم می کنند و هنوز تکلیف آنها مشخص نیست، خبر محرومیت هواداران از بازیهای خانگی و میزبانی در استانی دیگر، تنها نقطه قوت سپیدرود و ملوان را نشانه رفته است .
در این بین تنها استاندار گیلان و نمایندگان مردم در مجلس می توانند به این دو تیم و هوادارانی که منتظر نتایج مطلوب و بقای سپیدرود در لیگ برتر و همچنین صعود ملوان به لیگ بالاتر هستند، کمک کنند.
باید درنظر داشت که همچنان که نیروی انسانی در هر استان وکشوری رشد و ارتقاء می یابد به همان اندازه منابع مالی و زیرساختها نیز می بایست توسط مسئولان افزایش یابد.
متاسفانه به دلیل کم کاریهایی که از ابتدا واز سالیان گذشته صورت گرفته، سرانه فضاهای ورزشی گیلان در رده های پایین استانهای کشور قرار دارد و بازسازی و استانداردسازی اماکن وساخت مکانهای جدید انتظار نابجایی از سوی مردم و جامعه جوان و ورزشی استان نیست.
حال اگر قرار است کمک و حرکتی از سوی مسئولان ارشداستان انجام شود می بایست فوری و بدون تلف کردن زمان صورت گیرد چرا که یکماه بیشتر تا آغاز رقابتها باقی نمانده است.
بر اساس اعلام کارشناسان فنی وعمرانی ، هزینه بازسازی و استاندارد سازی حداقل ۲ ورزشگاه رشت و انزلی حدود ۵ میلیارد تومان تخمین زده شده که در مقابل تأثیرات خوب اجتماعی ، موج مثبت وغرور آفرین دربین مردم وهواداران و همچنین کاهش ناهنجاریها ، رقمی به حساب نمی آید.
حال باید دید که استاندار و خصوصاً مجمع نمایندگان گیلان همچون گذشته پای کار خواهند آمد و آیا دراین زمان باقی ماند می توان شرایط ورزشگاهها را به استاندارهای فدراسیون نزدیک کرد؟ یا تماشاگران گیلانی باید برای میزبانی از تیم های خود به استانهای اردبیل، قزوین و مازندران بروند؟

Share