مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد:

احتمال برقراری پرواز رشت-باکو | جزئیات مقدمات نخستین پرواز در مسیر رشت-اصفهان

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: طی یک هفته‌ی آینده اولین پرواز در مسیر رشت- اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت با ناوگان ای.تی.آر ایران ایر انجام می‌گیرد و هما در حال برنامه‌ریزی برای برقراری این مسیر از فرودگاه رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش آمار پروازی در آخرین روز تعطیلات عید سعید فطر در مسیر تهران –رشت خبرداد و گفت: بعد از الحاق ای.تی.آرها به ناوگان هما هفته‌ای شش پرواز در مسیر تهران- رشت به برنامهٔ پروازی این فرودگاه اضافه شده است.

وی از تأخیر در انجام پروازهای تهران-رشت- اصفهان با هواپیماهای ای.تی.آر خبر داد و گفت: هم‌اکنون مسیر تهران- رشت- تبریز جایگزین مسیر اصفهان شده است. با این حال طی دو هفتهٔ آینده اولین پرواز در مسیر رشت- اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت با ناوگان ای.تی.آر ایران ایر انجام می‌گیرد و هما در حال برنامه‌ریزی برای برقراری این مسیر از فرودگاه رشت است.

برقراری پرواز در مسیر رشت-باکو در صورت بیس شدن ATR در فرودگاه رشت

کریم آقایی هم چنین از پتانسیل فرودگاه برای برقراری پرواز در مسیر رشت به مقصد باکو با ای.تی.آرهای جوان خبر داد و گفت:در صورت بیس شدن فرودگاه رشت برای ای.تی.آرها با هما برای برقراری اولین مسیر خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقصد باکو مذاکره خواهیم کرد.

به گفته ی مدیرکل فرودگاه گیلان مسیر رشت به باکو با ناوگان ای.تی.آر حدود یک ساعت زمان می‌برد که بسته به نوع استقبال مردم بعد از برقراری این مسیر تصمیم می‌گیریم که در هفته چند بار انجام شود.

وی گفت: در صورت تأمین کرو پروازی و سایر ملزومات و بیس شدن فرودگاه رشت برای دو فروند از ای. تی.آرهای ایران ایرافزایش مقاصد پروازی درمسیرهای خارجی  داخلی در اولویت است.

راه اندازی پرواز رشت به تفلیس

وی توضیح داد که در حال حاضر ناوگان ای.تی.آر آسمان پروازهای بین‌المللی به مقاصد نزدیک از این فرودگاه را انجام می دهد و از راه اندازی پرواز رشت به تفلیس از ۲۲تیرماه از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: این پرواز بصورت رفت و برگشت تهران – رشت – تفلیس در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: درحال حاضراستقبال بی نظیری از پرواز تهران- رشت- تبریز انجام گرفته است و معمولاً در هر پروازی هواپیما به طورکامل پر شده است.

وی در خصوص چرایی انتخاب فرودگاه رشت برای بیس‌شدن ای. تی. آرها، گفت: خود اقای وزیر بر این امر تاکید دارند که رشت پتانسیل خوبی برای گردشگری و جابجایی مسافران دارد و می‌تواند به عنوان هاب برای فرودگاههای شمالی کشور باشد. هم چنین پوشش جمعیتی مناسب رشت نسبت به باقی شهرها امکان برقراری پروازهای جدید را فراهم کرده است.

به گفتهٔ کریم آقایی هم اکنون فرودگاه رشت به ۹ مسیرداخلی از قبیل بندرعباس، عسلویه، اهواز، کیش، شیراز، تبریز ،مشهد، اصفهان و تهران در طول هفته پرواز برنامه‌ای دارد.

Share