در جمع خبرنگاران مطرح شد

اجرای طرح یاوران ولایت در گیلان | سپاه همیشه در امر فرهنگی پیش قدم بوده است

رفاهتی با بیان اینکه استان گیلان ۱۸ هزار دانش آموز بسیجی فعال و عادی دارد، گفت: برنامه طرح یاوران ولایت با نام مقدس شهدای مدافع حرم به مدت ۶ روز با مشارکت دانش آموزان بسیجی در رشت برگزار می شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان برنامه های متنوعی را در ایام تابستان برای دانش آموزان تدارک دیده است که از یکی از این طرح ها طرح یاوران ولایت برای ۵۰۰ دانش آموزی بسیجی در رشت برگزار می شود.

سرهنگ علی رفاهتی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان همواره دغدغه بزرگ والدین محسوب می شود صریح کرد: این دغدغه بجا و قابل درک است و به همین منظور بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان برنامه های متنوعی را در ایام تابستان برای دانش آموزان گیلانی تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۸ هزار دانش آموز بسیجی فعال و عادی دارد، گفت: برنامه طرح یاوران ولایت با نام مقدس شهدای مدافع حرم به مدت ۶ روز با مشارکت دانش آموزان بسیجی در رشت برگزار می شود.

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان ادامه داد: طرح یاوران ولایت در موضوعات مختلف فرهنگی، ورزشی و اردویی برای دانش آموزان برگزار می شود و همچنین دانش آموزان دوره متوسطه دوم با گذراندن این طرح در سال تحصیلی جدید به عنوان مسئول پایگاه بسیج مدارس خود انتخاب می شوند.

رفاهتی گفت: طرح یاوران ولایت به مدت ۲ دوره ۶ روزه برای دختران و پسران و با مشارکت ۵۰۰ دانش آموز بسیجی برکزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری طرح ولایت را آموزش نیروهای مومن و انقلابی تراز اول در مدارس دانست و گفت: این دانش آموزان در آینده به عنوان جوانان انقلابی و جهادی وارد جامعه می شوند.

این مسئول تاریخ برکزاری این طرح را ۱۷ تا ۲۲ تیرماه برای عنوان کرد و گفت: از ۵۰۰ دانش آموز ذکر شده ۲۵۰ نفر دانش آموز بسیجی دختر و بقیه دانش آموزان پسر هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان از برگزاری طرح های تابستانی خبر داد و گفت: برای ۳ هزار دانش آموز بسیجی در سطح شهرستان در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی برکزار میشود.

وی افزود : طرح مرمت و بهسازی مدارس توسط دانش آموزان در قالب فعالیت های فرهنگی و جهادی در استان انجام می شود.

رفاهتی با بیان اینکه ۲ هزار دانش آموز گیلانی در فصل تابستان در طرح مذکور فعالیت می کنند گفت: اردوهای جهادی در دوره های ۳ الی ۷ روزه برای دانش آموزان در سطح مناطق محروم استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه بازویی برای کمک در زمینه آموزشی برای آموزش و پرورش است افزود: در سند بنیادین آموزش و پرورش باید همه دستگاه‌ها و ارگانها به کمک این نهاد بیایند. آموزش و پرورش نیز همیشه در کنار سپاه و بسیج دانش آموزی بوده است و از نظر مادی و معنوی کمک های بسیاری کرده است.

سپاه پاسداران همیشه در امر فرهنگی پیش قدم بوده است

در ادامه این نشست حجت الاسلام صابر انصاری مسوول معاونت تعلیم و تربیت سپاه قدس گیلان گفت: سپاه پاسداران همیشه در امر فرهنگی پیش قدم بوده است امسال نیز ۶۴۰ پایگاه بسیج با محوریت فرهنگی و ۲۷۰ مسجد نیز برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های متنوعی را برگزار میکنند.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مدارس تربیت تعطیل نمی‌شود گفت: برنامه اوقات فراعت در دو بخش آنوزشی و تفریحی است که بیشتر تمرکز با توجه به فصل تابستان بر روی تفریحی است که شامل ورزشهای بومی و محلی و اردوهای تفریحی و زیارتی است و دروه های آموزشی نیز شامل قرآن و کتابخوانی است.

Share