دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از رویکردهای مهم دولت بوده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به درپیش بودن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: دولت یازدهم با جدیت رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش سازها را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه پنجم تیر ماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است گفت: اعتیاد به مواد  افیونی بعنوا شوک هزاره سوم تقریباً تمام ملل و کشورها را با خود درگیر کرده است. از این‌رو مقام معظم رهبری در دهم مهر ماه ۸۵ یعنی حدود ۱۱ سال پیش سیاست های کلی مبارزه با موادمخدر را در یازده بند به روسای محترم قوای سه گانه ابلاغ فرمودند.

محمدحسین شاه کوئی افزود: دولت یازدهم نیز از ابتداء با جدیت رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش سازها را در دستور کار خود قرار داده است. تا براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، قانون مبارزه با مواد مخدر و سایر قوانین و مقررات موضوعه در جهت کاهش آسیب اجتماعی کشور اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها و امور بین‌الملل، فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها، درمان و کاهش آسیب اعتیاد، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی و ستادی و فرابخشی حوزه‌های تخصصی هستند که به منظور حسن اجرای سیاست‌ها به استان‌های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: مهم ترین اصل یعنی سلامت و امنیت مردم بعنوان هدف غائی در امر مبارزه همه جانبه و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی در راستای عملیاتی نمودن اولویت‌های ابلاغی، مورد توجه است.

محمد حسین شاه کوئی گفت: این امر می‌تواند میزان اثر بخشی برنامه‌ها و فعالیت ها را در محیط‌ها و کانون‌های هدف را افزایش داده و باعث کاهش بروز و شیوع اعتیاد شود و در افزایش مانایی بهبود یافتگان و صیانت اجتماعی از آنان اثرگذار باشد.

Share