امام جمعه انزلی

اثری از مرمت و تکمیل استادیوم و گلزار شهدا انزلی دیده نمی‌شود

امام جمعه بندرانزلی گفت: حضور حماسی ، گسترده ، آگاهانه مردم در محکوم کردن فتنه های سال ۷۸ و ۸۸ در حمایت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی آتش فتنه ها را خاموش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ۲۳ تیرماه سالروز راهپیمایی ملت غیور ایران در محکوم کردن فتنه سال ۷۸ اظهار کرد: حضور گسترده و آگاهانه مردم در ۲۳ تیر ماه ۷۸ و نهم دی ماه ۸۸ در حمایت از انقلاب اسلامی علاوه بر از بین بردن اخلال گری ها و آشوب های طراحی شده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان داد که این ملت همواره پشت انقلاب و نظام ایستاده است.

 وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهوری محترم فعلی در اجتماع مردمی ۲۳ تیرماه ۷۸ و در محکوم کردن این فتنه ها و آشوبگریها در کشور افزود: مردم همواره باید از شرایطی که دشمنان در ادوار مختلف برای کشور به وجود آورده اند عبرت گرفته و نگذارند فضایی برای ایجاد آشوب دشمنان انقلاب ایجاد شود.

 خطیب جمعه انزلی در ادامه به فتح اندلس توسط مسلمانان در تاریخ و اهمیت آن برای جهان اسلام اشاره و ادامه داد: اشاعه فساد در جامعه آن زمان تنها چیزی بود که توانست حکومت ۸۰۰ ساله مسلمانان در اندلس را از بین ببرد و یکی از مواردی که دشمنان انقلاب اسلامی نیز در حال حاضر به آن امید دارند ایجاد فضای بی بند و باری و لاابالیگری در جامعه اسلامی است.

 حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین تاکید کرد: اشاعه فساد می تواند پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را متزلزل کنند و ملت باید مراقب بوده و از گذشته درس عبرت بگیرند.

 وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه بر اجرا و اهمیت دادن امر به معروف و منکر تصریح کرد: اجرای این مهم و فریضه ی دینی به عنوان اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ، یکی از مواردی است که مانع اشاعه فساد در جامعه می شود و ما نیز از همین تریبون به نیابت از خانواده های معظم شهدا و ملت انقلابی از رییس جمهور می خواهیم که برای رفع این معضل اجتماعی شایسته است حداقل قانون مصوب مجلس در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ابلاغ کنند تا از اشاعه فساد و انحرافات در فضای جامعه جلوگیری و از آن صیانت شود.

 امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان ، آن را نهادی بسیار ارزشمند برای صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: نظارت برتمامی انتخابات و احراز صلاحیت ها و همچنین نظارت بر قوانین مصوب در مجلس براساس موازین اسلام و اصول قانون اساسی از وظایف دیگر شورای نگهبان است که اگر در انجام هر کدام از این وظایف کوتاهی یا مصلحت اندیشی صورت پذیرد در نظام اسلامی اتلال به وجود می آید.

 حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به تلاش دشمنان برای ناکارآمد و بی اثر جلوه دادن شورای نگهبان در جمهوری اسلامی افزود: در صورت بروز تخلف در انتخابات و اهمال کاری در نظارت بر آن ، اصل عدالت و صیانت از آرای مردم و در نهایت فلسفه وجودی شورای نگهبان زیر سوال می رود.

 خطیب جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر فروردین ماه استاندار گیلان به این شهرستان خاطر نشان کرد: مطالبی را می خواهم عنوان کنم دغدغه همه مردم بندرانزلی و خصوصا خانواده عزیز شهدا است ، نمی دانیم گیر کار کجاست که با وجود تاکیدات استاندار گیلان نیز هنوز هم گلزار شهدای انزلی را تکمیل نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین گفت : در بازدید کوتاه استاندار محترم و هیات همراه (قبل از انتخابات) از استادیوم و گلزار شهدای انزلی چنان مصرانه تاکید بر اقدام سریع جهت مرمت و تکمیل شد که بنده گمان کردم قطعا در هفته بعد از سفر ایشان مرمت ها و ساخت و سازها شروع می شود هر چند که تصمیم نیز بر همین اقدام بود، اما بعد از گذشت ۳ ماه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است و ما اثری از تحقق سخنان استاندار گیلان در خصوص تکمیل گلزار شهدا انزلی ندیدیم.

 وی در پایان به بازدید استاندار گیلان از مصلی انزلی نیز اشاره و تصریح کرد: حالا بگذریم که تاکنون به مصلی نیز هیچ کمک مناسبی نشده و با وجود بدهکاری بازسازی داخل و عدم تکمیل آن که موجب خسارت ها و ریزش در برخی نقاط شده است می طلبد با کمک خیرین و شما مردم عزیز کاشی کاری های داخل انجام شود تا ضمن زیبایی بنا از خسارات وارده احتمالی جلوگیری گردد.

Share