لاهوتی مطرح کرد:

ابلاغ نکردن برنامه ششم مقاومت در برابر اجراست | توجیه سخنگوی دولت قانونی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت که گفته است، انتظار ابلاغ برنامه ششم توسط رئیس جمهور رویه قانونی نیست، تصریح کرد، این حرف خلاف قانون بوده و ابلاغ نشدن این برنامه به معنای مقاومت مقابل اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «طبق رویه قانونی آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ کرده، بنابراین اینکه برخی انتظار دارند رئیس جمهور بیاید این برنامه را ابلاغ کند، انتظار خارج از رویه قانونی است»، اظهار داشت: حرف آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه که ناظر حسن اجرا و رسیدگی‌کننده به فرایندهای بودجه و برنامه در دولت است، خلاف قانون است، بلکه قانون برنامه باید از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود، اما در این راستا کوتاهی صورت گرفته، بنابراین رئیس مجلس طبق همان قانون و بعد از تعلل رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ابلاغ نشدن برنامه ششم توسعه از سوی رئیس‌جمهور به معنای مقاومت کردن دولت در برابر اجرای قانون است، تصریح کرد: قطعاً با ابلاغ رئیس‌ مجلس، دستگاه‌های اجرایی مکلف به عمل به قانون هستند، اما این کار دولت یعنی اینکه تلویحاً به دستگاه‌ها می‌گوید که آن را اجرا نکنید.

این نماینده حامی دولت گفت: رئیس‌جمهور کار خوبی در عدم ابلاغ قانون برنامه ششم نکرد و اکنون نیز با ابلاغ قانون از سوی رئیس مجلس نافی عدم ابلاغ رئیس‌جمهور نمی‌شود، بنابراین اکنون نیز فرصت است تا این قانون با حسن نیت برای حمایت و تلاش در جهت توسعه کشور از سوی دولت ابلاغ شود.

وی تأکید کرد: این کار دولت حالت قهری و سلبی دارد و در شأن و منزلت دولت نیست. بنده از دولت حمایت کرده و در مقاطع مختلف دفاع کرده‌ام، اما معتقدم ابلاغ نکردن قانون برنامه ششم، صحیح نیست.

Share