باحضور معاون عملیات نیروی دریایی ارتش

آغاز رزمایش دریایی در بندر انزلی | ایجاد و تامین امنیت در سایه اقتدار است

امیر موسوی امنیت را یکی از اهداف همیشگی ایران در پهنه آب های آزاد در خطه شمال و جنوب دانست و تصریح کرد: تلاش گسترده ای در زمینه این تمرین عملیات و حضور عملی انجام میگیرد که این تمرین ها برای تامین امنیت آب های خطه شمالی و جنوبی کشور صورت می گیرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار سید محمود موسوی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در آغاز تمرینات تخصصی عملیات رزمایش دریایی گفت: امیدواریم بتوانیم پاسدار خون کسانی باشیم که توسط دشمن همیشگی ایران، در سانحه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی شهید شدند.

وی با بیان اینکه رزمایش امنیت و اقتدار از سلسله رزمایش های نداجا است و همه ساله در پهنه دریای خزر با استفاده از یگان های سامانه های موشکی ساحل به دریا، تیم های غواصی و بهداشت و درمان، تیمهای تکاور، عملیات ویژه دریایی و تیم های غواصی و مشارکت مرکز آموزشی دریایی خطه شمال اجرا می شود، گفت: در این رزمایش آموخته های دریایی به صورت عملی در دریا اجرا می شود و نیروهای جدید در کنار کارکنان قدیمی تر کسب تجربه می کنند.

امیر موسوی امنیت را یکی از اهداف همیشگی ایران در پهنه آب های آزاد در خطه شمال و جنوب دانست و تصریح کرد: تلاش گسترده ای در زمینه این تمرین عملیات و حضور عملی انجام میگیرد که این تمرین ها برای تامین امنیت آب های خطه شمالی و جنوبی کشور صورت می گیرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ایجاد و تامین امنیت در سایه اقتدار است و بدون اقتدار تامین امنیت غیرممکن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از طریق تعاملات دوستانه در منطقه، شاهد امنیت خوبی در این آبراه هستیم و با برقراری تعاملات و گسترش روابط و همکاری کلیه کشورها، پایدار تر نیز خواهد شد، اظهار کرد: نیروی دریایی در برقراری ارتباطات و توسعه تعاملات پیش قدم بوده و از اعزام ناوگروه هایی به کشورهای حاشیه خزر همواره اعلام امادگی کرده است.

امیر موسوی ادامه داد: در این همکاری ها رزمایش مشترک نیز میتواند صورت بگیرد که این رزمایش با همکاری نیروی های هوایی و سامانه های پدافندی صورت می گیرد.

وی با اشاه به اینکه در این رزمایش انواع تمرینات مرتبط با یگانهای سطحی، یگانهای شناور و عملیات ویژه یگانهای پروازی برنامه ریزی می شود، گفت: از امروز به مدت پنج روز این رزمایش اجرا می شود.

موسوی هدف از برگزاری این برنامه ها را آمادگی و نمایش اقتدار و توانمندی ارتش در تامین امنیت حوزه آبی خزر، انتقال تجربه و دانش از کارکنان قدیم به کارکنان جوان و همچنین تمرین برخی از طرح های عملیات مصوب در سطح ناوگان، مشخص کردن نقاط قوت و ضعف و توانمندی عملیاتی دانست و عنوان کرد: اعلام پیام صلح و دوستی و آمادگی در تمام زمینه ها برای مشارکت در تامین امنیت در این خطه مورد نیاز است.

وی ادامه داد: برخی از تجهیزات و تسلیحات که توسط وزارت دفاع، در اختیار ارتش قرار گرفته، مورد ارزیابی قرار می گیرند و در عین حال نقطه نظرات کارمندان این مراکز اخذ می شود.

امیر موسوی گفت: علاوه بر موارد مذکور به دنبال این هستیم تا با برگزاری این تمرینات در بحث دفاع و بازدارندگی نیروهای مسلح در این مراکز پیشرفت کنیم.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است هیچگونه محدودیتی در اجرای اینگونه مانورها نداریم و هدف از برگزاری این رزمایشات ارتقاء مانورها در هر زمینه است.

گفتنی است در مانور تخصصی عملیات رزمایش، پایگاه دریایی آستارا، منطقه چهارم نیروی دریایی انزلی، دانشگاه دریایی نوشهر، پایگاه دریایی امیر آباد، مرکز تخصصی آموزش دریایی رشت و مرکز آموزش تکنواران دریایی منجیل حضور دارند.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share