مسابقات قهرمانی جهان 2017 _ کره جنوبی

آرمین هادی پور نایب قهرمان تکواندوی جهان شد

تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان در فینال قهرمانی جهان رو در روی نماینده نامدار میزبان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ از صبح روز گذشته (شنبه) با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (۹ تیرماه) ادامه خواهد داشت.

امروز در فینال این رقابت‌ها آرمین هادی‌پور مقابل «تای هون کیم» دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، دو مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۳، مدال‌ها طلا، نقره و برنز گرندپری، طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی قرار گرفت و در دیداری حساس با نتیجه ۱۰ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

نماینده جوان کشورمان روز گذشته و در مرحله مقدماتی این مسابقات در اولین گام رو در روی «آنشومن پاراشار» تکواندوکار هندوستانی قرار گرفت و با نتیجه ۳۱ بر ۵ توانست در راند دوم مقتدرانه پیروز شده و به مرحله بعد صعود کند، در دومین دیدار خود «سالومون دمسه» نماینده اتیوپی را در مبارزاتی حساس با نتیجه ۲۲ بر ۱۵ شکست داد و راهی مرحله بعد شد. در ادامه با «رینالدی اتمانگارا» از اندونزی (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۴) مبارزه کرد و توانست با شکست (۲۴ بر ۳) این هوگوپوش به مرحله یک‌هشتم نهایی راهی پیدا کند. در پایان نیز رو در روی «مورات لاچوری» از بلژیک (قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۶ و نایب قهرمان دانشجویان در سال ۲۰۱۵) قرار گرفتن و این بازیکن را ۱۷ بر ۹ از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.

این تکواندوکار گیلانی در نیمه نهایی رو در روی «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۵ و نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت و در دیداری حساس و دیدنی در حالیکه تا ثانیه‌ها پایانی نتیجه مساوی بود توانست با کسب ۳ امتیاز (۲۵ بر ۲۳) نتیجه را به نفع خود به پایان برساند و به فینال جام بیست و سوم راه پیدا کند.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف رقابیشان می‌روند.

Share