معاون اداری و مالی ستاد دیه

۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور هستند

مهربان گفت: در حال حاضر ، ۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان بسر می برند که از این تعداد، ۱۳ هزار نفر محکوم به جرائم مالی، چک، مهریه و نفقه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر ، ۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان بسر می برند که از این تعداد، ۱۳ هزار نفر محکوم به جرائم مالی، چک، مهریه و نفقه هستند.

علی مهربان شامگاه یکشنبه در جشن گلریزان جرائم غیر عمد زندانیان شهرستان رشت با اعلام این مطلب اظهار کرد: همچنین حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر زندانیان مربوط به مهریه هستند.
وی تعداد محکومان مربوط به دیه را ۲ هزار و ۴۰۰ عنوان و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۲ درصد متهم و مابقی محکوم شده اند.
مهربان میزان دیه محکومان را شامل ۱۴ درصد زیر ۲۰ میلیون تومان ، هشت درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون و ۶۵ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ذکر کرد.
وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشمول پرداخت دیه، ۲۰۶ نفر بیش از پنج سال ، ۱۸۱ نفر سه تا پنج سال و ۵۴۸ نفر یک تا سه سال در زندان هستند.
مهربان با یادآوری اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۴۱۳ نفر با بدهکاری ۷۴۲ میلیارد تومان به همت ستاد دیه آزاد شد، افزود: شاکیان، خود یکی از بزرگترین خیران در این مجموعه هستند به گونه ای که ۴۰ درصد از مجموع بدهکاری زندانیان جرائم غیرعمد کشور، توسط شاکیان گذشت شد.
وی ادامه داد: در گیلان ۸۱۷ مشمول جرائم زندانیان غیرعمد هستند که امیدواریم با کمک خیران و نیکوکاران این استان، بتوانیم این زندانیان را نیز آزاد کنیم.
مهربان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت بیش از ربع قرن ستاد دیه در کشور گفت: طی این مدت، ۱۰۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد با کمک این ستاد آزاد شده اند.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی که به زندان می رود، چندین نفر در هر دو طرف شاکی و زندانی دچار مشکل می شوند، از این رو هر نفری که آزادی می یابد، مشکلات تعداد زیادی از افراد جامعه نیز برطرف می شود.

Share