هنر و فیلم یکی از بهترین روشهای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی است

گیلان به استقبال ششمین “جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران” رفت+ گزارش تصویری

استان گیلان مصادف با آخرین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست ( ۱۶ الی ۲۲ خرداد) با برگزاری اولین پیش رویداد؛ به استقبال ششمین “جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران” رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امروز ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ مصادف با آخرین روز از هفته محیط زیست مراسم بزرگداشتی با عنوان اولین پیش رویداد جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با حضور فعالان محیط زیست، هنرمندان، فرهیختگان، فیلمسازان، هنردوستان، مدیران اجرایی و کارشناسان در سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست گیلان برگزار شد

در این همایش ابتدا ” دکتر صبوری” مدیرعامل سازمان مردم نهاد بوم پژوهش گیلان پاک و دبیر مقیم پنجمین جشنواره فیلم سبزگیلان در سال ۹۵ ضمن خوش آمدگویی از مدعوین حاضر در رویداد، گزارش اجمالی از اقدامات جشنواره پنجم و روند اجرایی، سیاست ها و محور اصلی جشنواره ششم ارایه کرد.

وی ضمن قدردانی برای حمایت و حضور اعضای فعال سه تشکل سال گذشته موسسه بوم پژوهش گیلان پاک، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی، سبزکاران بالان از همه سازمان های مردم نهاد استان گیلان درخواست کرد تا حامی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز باشند و همچنین گزارش تصویری جامعی از اقدامات جشنواره پنجم نمایش داده شد.

در ادامه ” دکتر محمدپور ” مدیرکل محیط زیست گیلان، ضمن تبریک هفته محیط زیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این هفته از جمله افتتاح سیستم تصفیه فاصلاب بیمارستانی و صنعتی، اجرای طرح تفکیک زباله و …. برگزاری اولین پیش رویداد ششمین جشنواره فیلم سبز ایران را نیز یکی از اقدامات بسیار خوب هفته محیط زیست برشمرد و گفت: هنر و فیلم یکی از بهترین روشهای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آگاه سازی مردم از تهدیدات و مشکلات محیط زیست در بین مردم است چرا که هنر یک زبان جهانی است و برای همگان قابل درک است.

محمدپور در ادامه اظهار داشت: این جشنواره با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پس از ۱۰ سال وقفه در سال ۹۵ آغاز و امسال وارد ششمین دوره خود میشود که خوشبختانه از هنرمندان گیلانی آثار خوبی برای جشنواره ارسال و استان گیلان از استانهای برتر در نحوه اجرای جشنواره بوده است.

همچنین شمشادی به عنوان نماینده سازمان های غیر دولتی استان گیلان در این برنامهآمادگی خود را جهت حمایت هر چه بیشتر از جشنواره ششم اعلام کرد.

در ادامه مراسم مهمان ویژه برنامه امروز استاد “دکتر انوش نصر” از هنرمندان و فرهیختگان پیشکسوت و برتر استان و کشور در ایراد سخنرانی خود به اهمیت برگزاری این گونه جشنواره ها در جهان، تشویق هنرمندان به ساخت فیلم های فاخر زیست محیطی اشاره نمودند و از تمامی هنرمندان و هنردوستان استان خواستار همکاری تمام و کمال با دبیرخانه این جشنواره شدند.

گفتنی است که اجرای پرفورمنس آرت هنرمندان حامی محیط زیست به کارگردانی سید میثم موسوی با عنوان نجات زمین ؛ پخش دو انیمیشن کوتاه محیط زیست، اجرای نمایش رزمی توسط سینا جدی قهرمان کشوری ورزش کونگ فو  و اهدا لوح تقدیر به ۴۰ نفر از اعضای کادر اجرایی و حامیان جشنواره پنجم از دیگر برنامه های این پیش رویداد بوده است.‌

عکس: مصطفی(بهزاد)عاشوری

Share