رئيس پليس آگاهي گيلان خبر داد:

گره گشایی از معمای سرقت بانک تجارت رشت

کارآگاهان آگاهی استان گیلان با تلاش شبانه روزی از معمای سرقت بانک تجارت رشت گره گشایی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارآگاهان آگاهی استان گیلان با تلاش شبانه روزی از معمای سرقت بانک تجارت رشت گره گشایی کردند.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه بانک تجارت شعبه بلوار رسالت شهرستان رشت در یکم آذرماه سال گذشته توسط دوسارق موتورسیکلت سوار و سرقت ۴۷۰ میلیون ریال وجه نقد که منجر به مجروح شدن یکی از کارمندان این بانک شد، دستگیری سارقان در دستور کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه با تحقیقات همه جانبه پلیسی و بررسی آثار و مستندات موجود در صحنه و بررسی خط سیر سارقان از طریق تصاویر دوربین های مداربسته در مسیر حرکت سارقان، موتورسیکلت رها شده آنان در یکی از کوچه های پشت ساختمان صدا و سیما پیدا شده، افزود: با بررسی دوربین یکی از ساختمان های مشرف به کوچه ای که سارقان موتور را در آنجا رها نموده بودند، سرنخی از یک دستگاه خودروی ۲۰۶ سفید که سارقان پس از رها نمودن موتورسیکلت فاقد اصالت با آن متواری شده بودند، بدست آمد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی در بانک های اطلاعاتی پلیس مشخص شد شماره پلاک سرقتی و متعلق به خودرو دیگری بوده که حدود بیست روز قبل در یکی از خیابان های رشت سرقت شده بود.
سرهنگ فلاح کریمی با اشاره به اینکه سرانجام کارآگاهان سرنخی از یکی از سارقان بدست آورده و با بررسی سوابق وی متوجه شدند که متهم به جرم سرقت بانک صادرات شهرستان لاهیجان زندانی است، اظهار داشت: کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به شهرستان لاهیجان عزیمت و متهم را جهت تحقیقات به رشت منتقل کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهم ۳۶ ساله در ابتدا منکر بزه انتسابی بوده ولی در مواجهه با شواهد، مستندات پلیس و کارمندان بانک تجارت، به سرقت اعتراف کرد، تصریح کرد: تلاش پلیس جهت دستگیری همدست متواری متهم ادامه دارد.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه متهم علت و انگیزه خود از سرقت را مشکلات مالی و اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد، افزود: پرونده متهم هم اکنون در دستگاه قضایی در دست بررسی است.

Share